معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش سمیرم از برگزاری شب شعر عاشورا ویژه فرهنگیان و دانش آموزان این شهرستان خبر داد.

محمدعلی آقائی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، ماه محرم را فرصت مناسبی برای اشاعه پیام نهضت عاشورا و تبیین فلسفه نهضت عاشورا و قیام حسینی برای دانش آموزان دانست و تصریح کرد: بیان اهداف امام حسین(ع) در قیام و نهضت عاشورا برای دانش آموزان نقش بسزایی در ارتقای بصیرت عاشورایی آنان دارد.

وی با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ عاشورائی در بین دانش آموزان ادامه داد: با توجه به هجمه های دشمنان اسلام توجه به ترویج و تبلیغ صحیح آموزه های دینی به ویژه واقعه عظیم کربلا می تواند نسل جوان و جامعه را در برابر این هجمه ها بیمه کند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش سمیرم با اشاره به اینکه هیئت های عزاداری دانش آموزان سمیرمی در سوگ سالار شهیدان ویاران باوفایش به عزاداری پرداختنداز برگزاری شب شعر عاشورا ویژه فرهنگیان و دانش آموزان این شهرستان خبر داد و گفت: در این نشست که در سالن دبیرستان بانو صادقی سمیرم برگزار شد ۱۲نفر از دانش آموزان و۵نفر از دبیران به ارائه اشعارشان در وصف ایام محرم پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: در این مراسم شب شعراز نرگس سلطانی، سحر امینی و ثنا سامی دانش آموزان سمیرمی که به ترتیب حائز مقام اول کشوری مشاعره رضوی،مقام اول کشور مشاعره علوی و مقام اول مشاعره معلم را کسب نموده بودند و نیز از 9 نفر از دانش آموزان که در مسابقات مشاعره تهران به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرده بودند با اهداء هدایائی تجلیل شد.

شهرستان سمیرم با 10 هزار 300دانش آموز در فاصله 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

برچسب ها: اصفهان ، برگزاری ، شب ، شعر ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.