سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه چالش ها و مشکلات فراوانی در حوزه سلامت این استان وجود دارد ،افزود: قطارحوزه سلامت در این استان در ریل حرکت نیست.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج دکتر رضا چمن در نشست هم اندیشی با خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمد افزود: خواستار حمایت بیش از پیش رسانه های جمعی برای ساماندهی و بهبود وضعیت این بخش شد.
وی یادآور شد: هم اکنون بیش از یک هزار و 500 نیروی مازاد برساختار سازمانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و در بخش های مختلف مشغول هستند.
دکترچمن گفت: بسیاری از مشکلات و نارسایی ها در این حوزه سلامت کهگیلویه وبویراحمد ساختاری و سیستمی است و باید در نگاه کلان مورد بررسی و آسیب شناسی جدی قرار گیرد.
وی اذعان کرد: اکنون مشکلات و دغدغه هایی در حوزه بهداشت و درمان کهگیلویه وبویراحمد وجود دارد که در طول 20 سال گذشته سابقه نداشته است.
چمن افزود: پروژه هایی در این حوزه وجود دارد که هیچ گونه اعتبار مصوبی نه در مرکز و نه در استان برای آن پیش بینی نشده است و پیشرفت فیزیکی برخی از آنها آن نیز کمتر از پنج درصد است.
وی اظهار کرد: مشکلات فراوانی در بخش های مختلف درمانی ، اورژانس ها و بیمارستان های این استان وجود دارد که برای رفع برخی از این معضلات تصمیمات فوری گرفته شده است.
با اشاره به مقوله سطح بندی خدمات و توزیع امکانات بهداشت و درمان در نقاط مختلف استان اظهار کرد: بسیاری از خواسته ها، توقعات و انتظارات بر اساس اولویت ها و ضرورت های بخش سلامت نیست.
چمن بیان کرد: تقسیم بندی امکانات و سطح بندی خدمات بهداشت و درمان باید بر اساس اولویت ها، اقتضاعات و نیازمندی ها باشد.
وی ابراز داشت: طرح این موضوع بدان معنا نیست که مشکلات و دغدغه های اصلی مردم در این حوزه نادیده گرفته شود.
چمن با بیان اینکه در برخی مواقع بیان برخی نارسایی ها ، دغدغه ها و سطح توقعات مردم در بخش بهداشت و درمان موجب ایجاد شایعه و برخی ذهینیت های منفی در این حوزه می شود، تاکید کرد: ضروری است که رسانه ها ابتدا سراغ اولویت ها و الزامات اساسی این بخش بروند.
وی آموزش و آگاهی بخشی مردم و جامعه را مهمترین رسالت اصحاب رسانه اعلام کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از نقدهای دلسوزانه، عالمانه و منصفانه رسانه ها و مطبوعات در حوزه های مختلف مربوط به بهداشت، درمان و آموزش این دانشگاه استقبال خواهد کرد.
چمن با تقدیر از نگاه علمی، توسعه ای و فارغ از مسایل جناحی و سیاسی استاندار کهگیلویه وبویراحمد اظهار کرد: بیشترین دغدغه استاندارکهگیلویه وبویراحمد ارتقا سطح شاخص های سلامت، تامین و جذب بیشتر اعتبارات ملی برای اجرای کارهای نیمه تمام و افزایش سطح رضایت مندی مردم بوده است.
چمن تصریح کرد: توسعه همه جانبه کهگیلویه وبویراحمد و رفع بسیاری از مشکلات و تنگناهای موجود ایجاب می کند که باید این نگاه و رویکرد معقولانه ، منطقی و اثرگذار بر روحیه خدمتگزاری مسوولان ، نیروهای دلسوز و نخبگان سیاسی استان حاکم شود.
وی تاکید کرد: برای رفع بسیاری از معضلات کنونی به ویژه افزایش و جذب بیشتر اعتبارات حوزه سلامت از ظرفیت نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی کمک خواهیم گرفت./س
برچسب ها: قطار ، حوزه ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.