رییس جهاد دانشگاهی گفت: نباید از تغییرات علمی در دنیا غافل باشیم و همان‌طور که رهبر انقلاب تأکید کرده‌اند، به توانمندی‌های درون‌ساز کشور توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی - در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره کتاب سال تولید کتاب یکی از شاخصه‌های توسعه علمی در کشور دانست و افزود: آمار کتاب‌های تولیدشده و مقالات چاپ‌شده و استناد به این آثار جزو شاخص‌های توسعه علمی کشور است. من در سال‌های ۸۵ تا ۸۹ که مسؤولیت جهاد را داشتم، می‌شنیدم که می‌گویند برخی مقاله و تز در این حوزه می‌نویسند. اما در روزهای اخیر که این مسؤولیت را دوباره پذیرفته‌ام و در خیابان‌های اطراف دانشگاه رفت و آمد می‌کنم، اطلاعیه‌هایی را می‌بینم که به صورت چاپ‌شده نوشتن مقاله و پایان‌نامه را برعهده می‌گیرند که این اصلا کار خوبی نیست و باید از آن جلوگیری شود. 

طیبی با بیان اینکه حتی اگر محقق ما به دلیل مشکلات مالی مانند کلیه‌فروشی به علم‌فروشی افتاده است، ادامه داد: ما باید فکر کنیم که چگونه می‌توانیم با این روند مقابله کنیم و باید دلیل اصلی این عارضه را پیدا کنیم. ما باید تلاش کنیم در همه حوزه‌ها براساس دیدگاه‌های علمی عمل کنیم. 

وی در ادامه تصریح کرد: اگر تصمیم می‌گیریم در کشور مسکن انبوه بسازیم، باید براساس دیدگاه علمی عمل کنیم. اگر می‌خواهیم سود بانکی را در شرایطی که هنوز تورم بالاست‌، پایین بیاوریم، باید با مشورت عالمان این حوزه باشد. 

طیبی با بیان اینکه اگر شرایطی به وجود می‌آوریم که مورد تحریم شدید قرار می‌گیریم و در کشور را به سوی چین باز می‌کنیم، انگیزه برای علم و تولید فناوری باقی نمی‌ماند، بیان کرد: در این حوزه توقع ما از دولت تدبیر و امید این است که در حوزه علم کار جدی شود و متولی تولید علم در کشور مشخص شود، چون درباره این موضوع بین بخش‌های مختلف دعواست. 

رییس جهاد دانشگاهی در پایان اظهارکرد: نباید از تغییرات علمی در دنیا غافل باشیم و همان‌طور که رهبر انقلاب تأکید کرده‌اند، به توانمندی‌های درون‌ساز کشور توجه کنیم. کشورهایی این راه را رفته‌اند و ما که مسلمان هستیم، باید این راه را سریع‌تر و بهتر برویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.