‌مدیر جهاد کشاورزی بشرویه گفت: کاشت این محصول اقتصادی و حیاتی از 15مهر ماه در بشرویه آغاز شده است که با توجه به اعلام بموقع قیمت تضمینی گندم ،پیش بینی می شود 4 هزار و 600هکتار تا پایان فصل کشت به این محصول اختصاص یابد.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران علی شفیعی ، روش‌های نوین کشت در بشرویه را از اولویت‌های این اداره دانست و افزود: تا کنون630 هکتار ازاراضی زراعی گندم به صورت حفاظتی کشت شده است.

وی از توزیع 88 تن بذر اصلاح شده گندم و 300 تن انواع کودهای شیمیایی بین کشاورزان خبر داد و تصریح کرد: بین از 90 درصدارقام گندم بک کراس روشن‌، آنفارم 4‌، پیشتاز‌، ارگ و روشن‌، تا کنون در این شهرستان توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه‌، حفظ بقایای گیاهی‌، جلوگیری از فرسایش خاک‌، افزایش مواد آلی خاک‌، اصلاح ساختمان و افزایش حاصلخیزی خاک مزرعه‌، کاهش تردد ماشین آلات کشاورزی‌، کاهش هزینه‌های سوخت و مصرف بذر‌، همچنین صرفه‌جویی در زمان و تشکیل سطح سبز یکنواخت مزرعه را‌از جمله مزایای کشت حفاظتی اعلام کرد.

شفیعی همچنین اجرای طرح مقایسه ارقام گندم درسطح 6 هکتار با کشت 9 رقم گندم به منظور انتخاب رقم سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه و بوجار 60 تن بذر خود مصرفی گندم کشاورزان از دیگر برنامه‌های این اداره عنوان کرد.

وی ،نبود سایت بوجاری بذر و کمبود دستگار بوجار ثابت و سیار در بشرویه از عمده مشکلات کشاورزان غله کار اعلام کرد و یادآور شد: با وجود سطح زیر کشت وسیع گندم در بشرویه‌، سایت بوجاری بذر به منظور بوجاری گندم و جو مزارع تکثیر بذری وجود ندارد که باعث شده کشاورزان متحمل پرداخت اضافه حمل و نقل بذور اصلاحی شوند که قیمت تمام شده آن نیز بالاست.

گندم مهمترین محصول استراتژیک در کشاورزی بشرویه است که کاشت این محصول بدلیل نقش ویژه‌ای که در تامین امنیت غذایی دارد، از اهمیت بالایی برخودار است و استقلال در تولید این محصول استراتژیک‌، موفقیت بزرگی در توسعه بخش کشاورزی و اقتصاد ملی است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: خراسان ، کشاورزی ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.