تدقیق بافت فرسوده و ناپایدار تهران مراحل پایانی را طی می کند که با پایان یافتن این مراحل، نقشه های بافت فرسوده رفع ابهام شده و وحدت رویه در مراحل اجرایی نوسازی ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، مدیرکل شهرسازی و طرح های شهری تهران با بیان این مطلب گفت: طرح پیشنهادی درمورد تدقیق و تعیین محدوده های بافت های فرسوده مورد بررسی قرارگرفته و براساس تصمیمات گرفته شده، مقرر شده تا طرح پیشنهادی سازمان نوسازی شهر تهران در مورد تعیین و تدقیق محدوده های بافت فرسوده ، از سوی مشاور مورد بررسی قرارگرفته و نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود .
 
مجید پاکساز افزود: بر همین اساس، در مرحله بعد این نتایج با حضور نمایندگان مناطق مختلف شهرداری مورد بازنگری مجدد قرار می گیرد تا پس از نهایی شدن برای تصویب به شورای اسلامی شهر تهران و در نهایت به شورایعالی شهرسازی ارسال شود.

مدیرکل شهرسازی و طرح های شهری در پایان اظهار امیدواری کرد: با به نتیجه رسیدن این روند شاهد تدقیق بیش از پیش در نقشه های بافت های فرسوده شهر تهران ، رفع ابهامات احتمالی و ایجاد یکپارچگی و وحدت رویه در مراحل اجرایی نوسازی بافت های فرسوده باشیم.

بافت فرسوده شهر تهران با سه شاخص ریز دانگی، نفوذ ناپذیری و ناپایداری بنابر نقشه های مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری بالغ بر 3 هزار و 200 هکتار بوده است که مقرر شد در فرآیند اجرای طرح تفصیلی در سال دوم، نقشه های بافت فرسوده مورد بررسی قرار گیرد.
شایان ذکر است، از سال 91 تا امروز بیش از 42 هزار واحد مسکونی پروانه صادر شده و سهم تجمیع از سه درصد در سال 87 به 51 درصد در سال 92 رسیده است .
انتهای پیام/
برچسب ها: بافت ، فرسوده ، نوسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار