طی یکی دو ماه گذشته چندین بار خبر دستگیری گروه های مختلف حفاری غیر مجاز در کرمانشاه توسط مسئولین اداره کل میراث فرهنگی استان انتشار یافته و امروز نیز بازهم خبر جدیدی از دستگیری این متجاوزین به حریم آثار تاریخی کرمانشاه رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

نصرت اله سپهر، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در این باره گفت: یک گروه حفاری غیر مجاز با به همراه داشتن وسایل کامل حفاری در شهرستان هرسین توسط ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی این استان دستگیر شدند.

سپهر افزود: افراد بازداشت شده تا خسارت وارد شده به طبیعت را جبران نکنند و تعقیبات قانونی برای آنها به طور کامل انجام نشود از چنگال قانون رها نخواهند شد.

وی ادامه داد: به افراد سودجو هشدار می دهیم که کوچکترین تحرک آنها در محدوده آثار تاریخی و میراث فرهنگی مردم با تیزبینی کنترل می شود و هیچ عاقبتی غیر از به چنگال قانون افتادن برای آنها متصور نیست.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به توجه ویژه این مجموعه به حراست از آثار تاریخی و فرهنگی گفت: همکاری بین ادارات میراث فرهنگی در شهرستانها با یگان های حفاظت باعث شده است که قدم به قدم محدوده های تاریخی در استان تحث کنترل باشد.

وی ادامه داد: در شهر کرمانشاه نیز چندین گروه بازرسی دائما از حریم آثار تاریخی بازدید کرده و با هرگونه تخلف در این محدوده ها طبق قانون برخورد خواهند کرد.

سپهر، همکاری ویژه مردم با اداره کل میراث فرهنگی را ستودنی دانست و گفت: با اقدامات آموزشی که انجام داده ایم و با بالا رفتن سطح آگاهی های عمومی شاهد هستیم که مردم استان کرمانشاه کاملا دغدغه میراث فرهنگی دیار خود را دارند و علاوه بر اینکه خود آنها در حفظ و نگهداری این گنجینه های گران بها کوشا هستند، اخبار مربوط به تحرکات افراد سود جو را نیز به اطلاع ما می رسانند که موجب واکنش به موقع شده است./س



برچسب ها: دام ، انداختن ، حفاران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.