بخشدار جاجرود امروز اعلام کرد، تبدیل بخشداری جاجرود به شهر در دستور کار قرار گرفته و با تبدیل این بخش به شهر، مسائل و مشکلات ساخت و ساز غیر مجاز نیز کاهش خواهد یافت.

حمید زندی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: یکی از معضلات اصلی و اساسی بخش جاجرود، ساخت و سازهای غیرمجاز است.

وی با اشاره به مشکلات حریم شهرداری پردیس با بخش جاجرود، افزود: بنابر قانون تقسیمات کشوری، محدوده بخش باید مشخص شود تا تمامی امور اجرایی آن به شوراهای بخش و دهیاری ها محول شود.

زندی خاطرنشان کرد: در صورت برطرف شدن مغایرت های قانونی در این زمینه، تمامی امور خدماتی، عمرانی، اجتماعی و . . . را بطور کامل در اختیار گرفته و خدمات رسانی خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: به موجب ماده پنج قانون تقسیمات کشوری، بخش های جدیدالتاسیس با هر تعداد جمعیت می توانند تبدیل به شهر شوند و انجام این مهم در بخش جاجرود در دستور کار است.

بخشدار جاجرود گفت: با استقرار و تاسیس شهرداری در جاجرود و با عنایت به اینکه نظارت و کنترل بر تمامی امور ساخت و سازها بر عهده شهرداری است، ساخت و ساز غیرمجاز به عنوان یکی از معضلات مهم منطقه کاهش می یابد.

وی همچنین از افتتاح و راه اندازی کلانتری جاجرود در آینده ای نزدیک خبر داد و بیان کرد: سهولت دسترسی به مراجع انتظامی و کاهش معضلات بُعد مسافت برای مردم و کنترل مطلوبتر بر مسائل اجتماعی و حوزه امنیتی و اجتماعی، از انجام این امر دنبال می شود.

زندی خاطرنشان کرد: تا آن زمان و با مساعدت فرماندهی انتظامی شهرستان پردیس، استقرار نیرو در ساختمان جدید کلانتری انجام شده که هم اینک در مقوله های پیشگیری از جرایم و درگیری ها ورود می کنند.

وی در خاتمه تصریح کرد: مقدمات انجام این کار در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (ناجا) انجام شده و به زودی و با تامین امکانات لازم، کلانتری جاجرود افتتاح و بطور رسمی آغاز بکار خواهد کرد.

بر اساس مصوبه هیأت دولت و اعلام استانداری تهران، جاجرود که پیش از این در ردیف یکی از مناطق بخش مرکزی تهران به شمار می‏رفت، از دی ماه سال 91 به بخشی مستقل ارتقا یافت و از بخش های تحت تابعه شهرستان پردیس است./س



برچسب ها: جاجرود ، شهر ، ساخت و ساز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.