مدیرکل آموزش سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه جایگاه علمی پزشکی قانونی کشور هم‌سطح کشورهای جهان است گفت: برای رسیدن به نرم جهانی به لحاظ عملکردی نیاز به تامین اعتبار برای خرید تجهیزات داریم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری؛ قادی‌پاشا عصردیروز در هفتمین دوره فراگیر پیشرفته کالبدگشایی که با حضور 10 استان کشور درشهرستان ساری به مدت دو روز در حال برگزاری است از برگزاری نخستین دوره کارگاه بررسی اجساد استخوانی منطقه‌ای در تهران خبر داد.

وی تصریح کرد: دوره کارگاه بررسی اجساد استخوانی به مدت سه روز از 11 تا 14 آذر امسال با حضور کمیته صلیب سرخ جهانی در تهران با حضور کشورهای عراق، افغانستان، تاجیکستان، سریلانکا و اندونزی به همراه دیگر کشورهای همسایه ایران برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش سازمان پزشکی قانونی کشور درباره وضعیت عملی کشور در پزشکی قانونی گفت: جایگاه ایران به لحاظ علمی در پزشکی قانونی از کشورهای منطقه بسیار بالاتر است و در نرم جهانی نیز جایگاه خوبی داریم ولی از نظر تجهیزات و علوم آزمایشگاهی نیاز به توجه ویژه داریم.

قادی‌پاشا گفت: برای رسیدن به نرم جهانی از نظر عملکردی نیاز به تامین اعتبارات هستیم که باید این بخش تقویت شود.

هفتمین دوره فراگیر پیشرفته کالبد گشایی کشور با عنوان کالبدگشایی و تعیین علت فوت ویژه پزشکان پزشکی قانونی 10 استان کشور به مدت دو روز در مرکز در حنل برگزار است که

در روز اول این همایش مسائل مربوط به نکات کلیدی در مرگ به دنبال غرق‌شدگی، برق‌گرفتگی و سوختگی، اتوپیسی کلاسیک، ضرورت و نحوه نمونه‌برداری سم‌شناسی و آسیب‌شناسی در کالبدگشایی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

برنامه روز دوم این همایش قرار است با موضوع آرتیفکت پس از مرگ، ضرورت نحوه نمونه‌برداری آسیب‌شناسی در پزشکی قانونی، تعیین علت فوت مورد بررسی قرار گیرد.
 انتهای پیام/
برچسب ها: جایگاه ، علمی ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.