یک کارشناس سیاست خارجی گفت: رژیم صهیونیستی و آل سعود با تشکیل یک جبهه عربی- عبری در تلاش‌اند که مانع پیشرفت مذاکرات شوند و با استفاده از نفوذ فرانسه، در روند مذاکرات کارشکنی کنند.

"حسن هانی ‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سنگ اندازی‌های رژیم صهیونیستی و عربستان در پیشرفت تحولات منطقه، گفت: پس از پیشرفت اخیری که در روند مذاکرات هسته‌ای ایران در ژنو به وجود آمد و تلاشی که کشورهای 5+1 برای به رسمیت شناختن حقوق جمهوری اسلامی ایران  در داشتن فناوری  هسته‌ای  کردند، رژیم صهیونیستی و آل سعود را را وادار به اتحاد کرد.
 
وی ادامه داد: این دو رژیم با تشکیل یک جبهه عربی- عبری سعی کردند که مانع پیشرفت مذاکرات شوند و با استفاده از نفوذ فرانسه، در روند مذاکرات کارشکنی کنند.

هانی‌زاده تصریح کرد: تحولات میدانی سوریه نشان می‌دهد که گروه‌های تروریستی در آستانه شکست کامل هستند، در نتیجه این دو رژیم احساس می‌کنند  که طرح و توطئه آنان در سوریه خنثی شده و دولت سوریه توانسته بر اوضاع امنیت کشورش مسلط شود.

این کارشناس سیاست خارجی افزود: سفر اخیر "بندر بن سلطان" رئیس سازمان امنیت عربستان به تل آویو و گفتگوی وی با مقامات رژیم صهیونیستی  نشان می‌دهد این دو رژیم در  تلاش‌اند  تا از طریق ناامنی در لبنان بحران سوریه را به  این کشور منتقل کنند .

وی در پایان خاطرنشان کرد: انفجار بیروت واکنش رژیم صیونیستی و عربستان به تحولات منطقه و مذاکرات ایران با 5+1 است .

انتهای پیام/

 

برچسب ها: هانی زاده ، مذاکره ، بیروت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار