به گفته کارشناس مسئول چغندر قند سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، تاکنون 272 هزار تن چغندر قند از مزارع استان کرمانشاه برداشت شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

 مجتبی حاتمی سطح زیر کشت چغندر قند در استان کرمانشاه را شش هزار و 600 هکتار دانست و گفت: تاکنون برداشت از سطح پنج هزار و 500 هکتار از اراضی استان پایان یافته است.

به گفته کارشناس مسئول چغندر قند سامان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، تاکنون 272 هزار تن چغندر قند در استان برداشت شده و پیش بینی می شود این میزان در پایان فصل برداشت به 330 هزار تن برسد.

حاتمی سپس متوسط عملکرد چغندر قند در استان کرمانشاه را 49 تن در هکتار دانست و افزود: عیار چغندر قند تولیدی در استان کرمانشاه 17.5 درصد است.

وی در ادامه با بیان اینکه بخش زیادی از چغندر قند تولیدی در استان در کارخانه های بیستون و اسلام آباد غرب فرآوری می شود، گفت: مابقی چغندر قند تولیدی در استان به استان های قزوین، همدان و ... جهت فرآوری ارسال می شود.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان چغندر قند تولیدی در استان کرمانشاه در شهرستان اسلام آبادغرب تولید می شود، گفت: در شهرستان های کرمانشاه، صحنه، کنگاور و هرسین نیز چغندر قند تولید می شود.

به گفته حاتمی بارندگی های اخیر برداشت چغندر را با مشکل مواجه کرده و پیش بینی می شود پس از پایان بارندگی ها برداشت آن پایان یابد./ب

برچسب ها: برداشت ، چغندر ، مزارع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.