مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: برنامه جامع پاکسازی طبیعت پیرامون کلانشهر قم با مشارکت سازمان پارک‌ها و فضای سبز و سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم و موسسات و تشکل‌های زیست محیطی استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمودعلی رکنی با اشاره به ضرورت پاکسازی طبیعت از زباله‌های تجدیدناپذیر اظهار داشت: بدون تردید حفظ و حراست از محیط زیست که نسل امروز و نسل‌های بعد باید حیات اجتماعی رو به رشدی در آن داشته باشند، یک وظیفه خطیر انسانی و همگانی است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای حفظ و حراست از عرصه‌های زیست محیطی باید با فرهنگسازی و روشنگری زیست‌محیطی جامعه نسبت به اهمیت و جایگاه محیط زیست از همه قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و امکانات موجود به‌ویژه مشارکت آحاد جامعه و استفاده از توانمندی‌های همه مردم و مسئولان و دوستداران طبیعت به خوبی بهره‌مند شویم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از اجرای کامل برنامه جامع «پاکسازی طبیعت پیرامون کلانشهر قم» با مشارکت موسسات و تشکل‌های زیست محیطی استان و با حضور دوستداران طبیعت خبر داد و گفت: در اجرای این برنامه جامع که شامل چندین پروژه پاکسازی در نقاط مختلف شهر به‌ویژه اماکن تفریحی و تجمع شهروندان است، سازمان پارک‌ها و فضای سبز و سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم نیز مشارکت جدی دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون 2 پروژه پاکسازی پیرامون کوه خضر نبی (ع) و کوه دوبرادران قم در حاشیه جمعه بازار انجام شده است، تصریح کرد: طی 2 ماه آینده کمربند سبز شهر قم و برخی پارک‌ها و بوستان‌های شهری که شاهد حضور پرجمعیت شهروندان و زائران است از زباله‌ها و پسماندهای تجدیدناپذیر پاکسازی خواهد شد.

رکنی با بیان اینکه مراسم اختتامیه برنامه پاکسازی طبیعت پیرامون کلانشهر قم روز 26 دی‌ماه همزمان با روز هوای پاک برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی، مدیریت قابلیت‌ها، امکانات و حضور حداکثری مردم در عرصه حفاظت از محیط زیست بتوانیم به اقدامات مثبت و موثر برای دستیابی به سطح مطلوب از عناصر مولفه‌های زیست محیطی دست یابیم./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.