حوزه فیلمنامه نویسی علاوه بر استعداد و ذوق، به تخصص و مهارت بسیار نیاز دارد و تاکنون برای بهبود سطح کیفی فیلمنامه‌ها اقدامی صورت نگرفته است.

حامد عنقا، فیلم نامه نویس سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: تا بحال اقدامی برای بهبود کیفیت برخی فیلمنامه‌ها از سوی وزارت ارشاد انجام نشده، ضمن اینکه نیاز چندانی به این کار نیست. چون فیلم نامه نویسی بعنوان یک حوزه کاملا تخصصی عالوه بر ذوق و علاقه و استعداد، به تخصص نیاز دارد و البته جز تلویزیون که یکی دوبار سمینار و کارگاه آموزشی فیلم نامه نویسی برگزار کرده، اقدام دیگری انجام نگرفته است.  

وی افزود: راهکاری برای بهبود سطح کیفی محتوای فیلم نامه‌ها ایجاد نشده قبلا درجه بندی‌هایی که صرفا بخاطر اکران فیلم بود، انجام می‌گرفت اما در حال حاضر چاره‌ای اندیشیده نشده است.  

عنقا عنوان کرد: فرزندان هنرمندان و نویسندگان جز تعداد بسیار کمی، به هنرنمایی در عرصه بازیگری علاقه مندند و نسبت به زمینه‌های دیگر علاقه‌ای نشان نداده‌اند که این یک موضوع سلیقه‌ای است.  

عنقا خاطرنشان کرد: برای تأیید و اعطای مجوز به یک فیلمنامه در معیار‌ها و قوانین تفاوتی وجود ندارد حتی گاهی فیلم‌های مذهبی و عقیدتی و فیلم‌هایی با موضوع هشت سال دفاع مقدس، با سخت گیری بیشتری مواجه شده‌اند و موضوع ژانر فیلم نامه باعث تساهل و مسامحه در مجوز ساخته نمی‌شود.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار