با رتبه بندی دانشگاه‌های خارجی در ۴ گروه ممتاز خوب، متوسط و ضعیف، مدرک دانشجویان گروه متوسط در صورت ارزیابی کیفی مورد تایید وزارت علوم است.

"مجلس آرا"، مدیر کل امور دانش آموختگان "وزارت علوم" تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: فعالیت ما در سطح ارزیابی دانش آموختگان به سمت کیفی است، چنانچه دانشگاه‌های خارجی را براساس توانایی‌ها مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. 
 
وی افزود: براساس آیین نامه دانشگاه‌های خارج از کشور براساس توانایی از سپتامبر ۲۰۱۳ در ۴ گروه ممتاز، خوب، متوسط و ضعیف دسته بندی شده‌اند، چنانچه در این رتبه بندی ۲هزار و ۲۰۰ دانشگاه خارجی قرار دارد و به طور کلی ۱۰۰ دانشگاه ممتاز خارج از کشور در این گروه قرار دارند. 
 
مجلس آرا در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اگر دانشجویی در دانشگاه گروه ضعیف مشغول تحصیل باشد وضعیت ارزیابی آن چگونه است، اظهارداشت: اگر در این میان دانشجویی در گروه دانشگاه‌های ضعیف در مقطع ارشد و دکتری مشغول شود به هیچ عنوان مدرک آن مورد ارزیابی و تایید داخل قرار نمی‌گیرد، تنها دانشجویان مدرک کار‌شناسی آن هم با گذراندن دوباره ۱۲تا ۱۸ واحد در دانشگاه‌های داخل کشور مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. 
 
وی تصریح کرد: همچنین اگر دانشجویی در دانشگاهی در گروه متوسط در مقطع "کار‌شناسی ارشد" و "دکتری" مشغول تحصیل شود تنها به شرط ارزیابی کیفی، مدرک او مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.