در هفتمین جلسه کمیسیون تجارت و خدمات اتاق اصفهان، اعضای هیات موسس تشکیل بندرخشک اصفهان مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، عضو کمیسیون تجارت در این جلسه گفت: اتاق اصفهان هماهنگی برای ایجاد و ساخت بندر خشک را خواستار است ولی به دنبال سرمایه گذاری و کسب منفعت از این بندر نیست.

«رضا خیامیان» افزود: بر اساس مطالعات انجام شده و مصوبه هیئت دولت تشکیل این بندر خشک می تواند به کاهش رسوب کانتینر در بندرعباس و سایر بندرهای کشور کمک کند.

کارشناس اقتصادی استانداری اصفهان در این جلسه از مشخص شدن مکان ایجاد بندر خشک در شرق اصفهان خبر داد و گفت: استعلام های مورد نیاز از دستگاههای مورد نیاز صادر شده است و مانعی برای ایجاد این بندر نیست.

«محسن ایروانی» مهمترین چالش پیش روی بندرخشک را مشخص نبودن متولی عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی با همدلی می تواند سرمایه مورد نیاز ایجاد این بندر را تامین کند.

وی پیشنهاد داد که خوشه صنعتی از شرکت های مرتبط با موضوع تشکیل و سرمایه گذاری مورد نیاز بندر خشک تامین شود.

وی تصریح کرد: بیش از 85 درصد حمل و نقل کالا در کشور با کانتینر صورت می گیرد و بندرخشک می تواند نقش یک پایانه ترکیبی برای کشور ایفا کند.

وی حضور بانک های خصوصی در این طرح را فرصتی برای سرمایه گذاری بانک ها در زیرساخت های خدماتی استان دانست و گفت:3 هزار هکتار زمین برای ایجاد بندرخشک در شرق اصفهان مشخص شده و مجوز کلی آن صادر شده است./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.