یک کارشناس سیاست خارجی گفت: برخی اقدامات سیاسی دولت ترکیه در منطقه که خود را یک کشور اسلامی می‌داند در نهایت به نفع اسرائیل خواهد بود.

"محمد بهاری" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در خصوص تنش میان مصر و ترکیه گفت: اقدامات سیاسی دولت ترکیه در منطقه که خود را یک کشور اسلامی می‌داند در نهایت به نفع اسرائیل خواهد بود.  
 
وی ادامه داد: در زمانی که محمد مرسی در مصر به قدرت رسید، در خصوص مسئله سوریه شتاب‌زده اقدام کرد و بدون توجه به این که سوریه یک کشور اسلامی است و در خط مقدم تقابل اسرائیل قرار دارد، روابط میان مصر و سوریه را یک سویه قطع کرد و موضع مخالف در مقابل سوریه اتخاذ کرد. 
 
این کارشناس افزود: هنگامی که آمریکا پی برد که رفتار مرسی با خواسته‌های آمریکا سازگاری ندارد، ارتش مصر را تحریک کرده و دوباره حاکمیت مصر را از اخوان المسلمین و محمد مرسی باز پس گرفت.
 
بهاری گفت: مواضع دولت ترکیه و مرسی در یک راستا قراردارد، از همین رو ترکیه علیه ارتش و در حمایت از اخوان‌المسلمین و محمد مرسی موضعگیری می‌کند.

این کارشناس سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: حاکمیت جدید مصر از مواضع  خصمانه دولت ترکیه حمایت نمی‌کند و ترکیه به این سبب در تقابل با حاکمیت جدید دولت مصر موضع گیری و کماکان از اخوان المسلمین و شخص محمد مرسی اعلام حمایت کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: ترکیه ، مصر ، موضع ، مرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار