قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت:شهر خوب ساختنی است و یافتنی نیست . ما به دنبال شهری هستیم که شهروندان بتوانند در کنار هم در محیطی امن و سالم زندگی کنند.

  به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، همایش بزرگ دیابت امروز با حضور حجت السلام امرودی قائم مقام معاونت اجتماعی شهرداری تهران ، مسئولان شهرداری منطقه 2، دکتر دماری مشاور معاون بهداشت و رئیس واحد بیماریهای غیرواگیر،  دبیران کانون های پیشگیری از دیابت و مسئولین خانه های سلامت مناطق 22 گانه شهر تهران دردانشکده  ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی  برگزار شد.
 
در ابتدای این همایش دکتر صابونچی معاون اجتماعی منطقه 2 گفت که هدف از برگزاری این همایش نشان دادن اهمیت و توجهی است که ما به اصل موضوع قائلیم و نشان دهنده این است که حل مشکل خود را صرفا از دیگران توقع نداشته باشیم و خودمان نیز باید برای آن گام برداریم و شهرداری تهران نیز در این زمینه  با ایجاد کانون های پیشگیری از دیابت و خانه های سلامت تلاش کرده است تا به سهم خود بستر را برای این مشارکت فراهم نماید .
 
سخنران بعدی این مراسم حجت الاسلام امرودی مشاور و قائم مقام معاونت اجتماعی شهرداری تهران بود .
 
قائم مقام معاونت اجتماعی شهرداری گفت : شهر خوب ساختنی است و یافتنی نیست. ما به دنبال شهری هستیم که شهروندان بتوانند در کنارهم در محیطی امن ، سالم و پویا زندگی کنند.
 
وی افزود: شهرداری برای سلامت شهروندان در 3 حوزه؛ معنوی، روحی و حوزه سلامت جسمی برنامه دارد و با توجه به این که 13 درصد مردم تهران مبتلا به دیابت هستند وبیشتر آنها از بیماری خود اطلاعی ندارند، شهرداری تهران وظیفه دارد با راه اندازی خانه های سلامت و تقویت کانون های دیابت مردم را در خصوص سلامتشان حساس کند.
 
در ادامه برنامه، دکتر دماری مشاور معاون بهداشت و رئیس واحد بیماریهای غیرواگیر سخنرانی کرد.
 
وی گفت:  قریب به 7.5 میلیون نفر در کشور دچار بیماری دیابت هستند که این بیماری در روستاها خوب کنترل شده است ولی در شهرها بیماری دیابت نه تنها کنترل نشده بلکه با روند موجود در 8 سال آینده نیز افزایش پیدا خواهد کرد و احتمالا ما جلوی پیشروی این بیماری را خواهیم گرفت.
 
مشاور معاون بهداشت گفت : برای پیشگیری بیماری دیابت وزارت بهداشت با همکاری شهرداری تهران باید نظام ارائه خدمات سلامت را در شهر سامان دهد و مراکز بهداشتی با همکاری خانه های سلامت در سه سال آینده قرار است تا معاینه اولیه و غربالگیری از شهروندان را انجام می دهد و برای شهروندان کارت عوامل خطر صادر خواهد شد که این عامل باعث می شود تا 44 درصد از بیماریها در کشور کنترل شود.
 
در پایان این مراسم از دبیران کانون های پیشگیری از دیابت محلات شهر تهران تقدیر شد و همچنین کلیپی که با همکاری معاونت اجتماعی شهرداری تهران تهیه شده بود با هدف آگاه سازی و نحوه بروز بیماری و عوارض آن برای حضارین در همایش پخش شد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار