مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام از پناه بردن گرگ گرسنه به منازل مسکونی شهرستان ایوان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران «غلامحسین کاظمی»، اظهار کرد: گرگ گرسنه که به علت سرمازدگی منطقه‌ی کوهستانی ایوان و یافتن غذا به داخل شهر آمده بود از ترس و وحشت‌زدگی وارد منزل مسکونی یکی از شهروندان ایوانی شده بود.

وی با بیان این‌که ماموران حفاظت محیط زیست پس از اطلاع وارد عمل شدند، افزود: پس از انجام تمهیدات لازم و بدون ایجاد خسارت جانی به ساکنان منزل مسکونی، گرگ گرسنه زنده‌گیری و دوباره در زیستگاه طبیعی«شره‌زول» ایوان رها‌سازی شده است.

کاظمی ادامه داد: برخی گونه‌های حیات وحش اغلب با آغاز فصل سرما به مناطق مسکونی پناه می‌برند و در این رابطه از شهروندان خواستاریم در صورت مشاهده موارد مشابه قبل از هرگونه اقدام مراتب را سریعاً به حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

«رشید رستمی»، کشاورز ایوانی و میزبان این میهمان ناخواسته گفت: ساعت حدود 12 و 30 دقیقه‌ی روز شنبه دوم آذرماه گرگ گرسنه‌ای که ظاهراً هم ترسیده بود وارد حیاط منزل ما شد و بلافاصله پس از متوجه شدن با حفاظت محیط زیست شهرستان تماس گرفتم و آنها هم گرگ را به منطقه مورد نظر منتقل کردند.

شهروند ایوانی با بیان این‌که چنین صحنه‌هایی در فصل زمستان و در مناطق کوهستانی دور از انتظار نیست از شهروندان خواست تا در چنین شرایطی با بهترین مرجع یعنی محیط زیست شهرستان تماس بگیرند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: گرگ ، ایلام ، ایوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.