در طي سفر مشاور نخست وزیر پاکستان به ايران يكي از موضوعاتي كه مورد بحث قرار خواهد گرفت، پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاكستان است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از هيندو، "سرتاج عزی" مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجه و امنیت ملی قرار است برای شرکت در نشست شورای وزیران "اکو" به تهران سفر كند.

در طي سفر مشاور نخست وزیر پاکستان به ايران يكي از موضوعاتي كه مورد بحث قرار خواهد گرفت، پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاكستان است.

احداث پروژه خط لوله صلح با برآورد سرمایه‌گذاری 7 میلیارد دلاری در سال 2002 اعلام شد و قرار شد تا پایان سال 2014 تکمیل شود.

این خط لوله 2 هزار و 700 کیلومتری از میدان گازی پارس جنوبی در ایران آغاز و وارد پاکستان می‌شود.

اگرچه ایران بخش زيادي از این خط لوله را در خاک خود احداث كرد اما طرف پاکستانی به خاطر فشارهای آمریکا در تکمیل این پروژه تعلل کرد.

مشاور نخست وزیر پاکستان با توجه به تحولات جدید پدید آمده در روابط ایران و آمریکا و امضای توافقنامه هسته‌ای، موضوع خط لوله انتقال گاز ایران را در دیدارهای دوجانبه با مقامات ایران به بحث خواهد گذاشت.

مقامات پاکستانی امیدوارند امضای توافقنامه هسته‌ای بین ایران و 1+5 مخالفت‌های آمریکا با صادرات گاز ایران به پاکستان را کاهش دهد.

به گفته منابع آگاه، با توجه به تحولات جدید،‌ دولت پاکستان در نظر دارد با استفاده از جو پدید آمده به سرعت پروژه انتقال گاز ایران را اجرایی کند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار