پروژه‌هایی نظیر تست غربالگری نوزادان برپایه سنجش فعالیت آنزیمی سلول‌های خونی و پوستی نوزادان بسیار دقیق تلقی می‌شود و امری مهم در تشخیص قطعی "اختلالات مادرزادی" متابولیک در نوزادان است.

صادق حسن‌نیا معاون پژوهشگاه ملی مهندسی زیست فناوری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: آزمایشگاه تشخیص طبی که با مشارکت کنسرسیوسی پژوهشگاه تاسیس شده است معرفی و انجام تست‌های جدید آزمایشگاهی را مدنظر دارد.

*راه‌اندازی تست‌های پاتوبیولوژی و ژنتیک پریودنتولوژی

حسن نیا عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در ادامه گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: راه‌اندازی تست‌های پاتوبیولوژی و ژنتیک پریودنتولوژی گام اول فعالیت آزمایشگاه بوده است.

وی گفت: این آزمایشات در سه سطح میکروبیولوژی(پاتوژن‌های دهانی)، ژنتیک و بیوشیمی(مارکرهای متابولیسم استخوانی) انجام می‌شود و بیشتر این آزمایشات براساس روش‌های مولکولی طراحی و انجام می‌شود.

عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در ادامه خاطرنشان کرد: از امکانات عمومی موجود پژوهشگاه برای بهره‌برداری هرچه بیشتر آن جهت راه‌اندازی استفاده شده است و حمایت خاصی از مراکز دیگر صورت نگرفته است.

گفتنی است: این آزمایشگاه برای اولین بار برای معرفی تست‌های پریودنتولوژی در غرفه نمایشگاهی و هم موسس آن به عنوان سخنران کنگره شرکت کرد که مورد استقبال بسیار خوب دندان‌پزشکان و متخصصان این رشته قرار گرفت./


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار