بسياري از اساتيد موسيقي كشورمان، حاضر به شركت در جشنواره موسيقي فجر، نيستند.

حسن رياحي، دبير بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر در گفتگو با خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران گفت: امسال از چنگ گروه خيلي خوب براي حضور در جشنواره فجر، دعوت شده كه از اين ميان مي‌توان به حضور گروه‌هايي از هلند، اتريش، آلمان، هندوستان و تونس اشاره كرد كه با توجه به حضور اين گروه‌ها، تصور مي‌كنم جشنواره فجر در بخش بين‌المللي فعاليت موفقيت‌آميزي داشته باشد.

وي افزود: موسيقيدان‌هايي كه در چند سال اخير به جشنواره فجر آمده‌اند، از اين جشنواره بسيار استقبال كرده‌اند و پس از بازگشت به كشورهاي خود، بسيار، تبليغ ايران را انجام داده‌اند.

** بودجه، مهمترين مسئله جشنواره موسيقي فجر

رياحي، با اشاره به مسئله اصلي در دعوت از گروه‌ها در بخش بين‌المللي، اظهار داشت: مسئله اصلي در دعوت از گروه‌ها، بحث بودجه است كه اگر ما بودجه خوبي داشته باشيم، به طور يقين، توان دعوت از گروه‌هاي بيشتري را داريم.

** بايد به موسيقي پاپ احترام گذاشت

وي، با اشاره به حضور موسيقي پاپ در بخش جنبي، گفت: من بسيار مايل به حضور موسيقي پاپ در بخش رقابتي هستم و بارها براي اين امر و حتي براي تشكيل جشنواره‌اي مستقل براي اين نوع موسيقي، پيشنهاد داده‌ام.

وي افزود: دليل حضور نيافتن موسيقي پاپ در بخش رقابتي، اين است كه به طور كلي با حضور موسيقي پاپ موافق نيستند و نمي‌خواهند موسيقي پاپ حضور داشته باشند.

** جاي خالي استادان موسيقي در جشنواره موسيقي فجر


دبير جشنواره بيست و نهم با اشاره به بخش رقابتي، گفت: ما بسيار مشتاق به حضور اساتيد موسيقي كشورمان و افرادي همچون حسين عليزاده و محمدرضا شجريان در جشنواره موسيقي فجر هستيم‌ و حتي بارها براي اين حضور، از آن‌ها دعوت كرده‌ايم كه اين اساتيد تمايلي براي حضور در جشنواره نداشته اند، اما با اين حال، باز هم از آن‌ها دعوت خواهيم كرد.

** نمادي ثابت براي برگزيدگان جشنواره موسيقي فجر

 رياحي با اشاره به نمادي براي جشنواره موسيقي فجر، اظهار داشت: در سال‌هاي گذشته، نماد چنگ‌نواز معروف به برگزيدگان جشنواره اهدا مي‌شد، اما در نظر داريم، نمادي ثابت را طراحي كنيم كه علاوه بر زيبايي، داراي ارزش كار نيز باشد.

انتهاي پيام/ ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار