رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به جمعیت 75 میلیونی کشور باید 40 هزار مسجد احداث شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک عصر دوشنبه در دیدار با آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید و آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: همچنین درکشور 65 هزار مسجد وجود دارد که نیمی از آنها امام جماعت ندارند.

وی ادامه داد: کارگروهی برای طرح مسجد محوری در کمیسیون فرهنگی مجلس فعال است تا قانون مقتدری برای حمایت از این مراکز داشته باشیم ، البته تلاش داریم که مساجد دولتی نشده و با مشارکت مردم ساخته شوند.

وی اظهار داشت: کمیسیون فرهنگی مجلس از افرادی با تجربه تشکیل شده و تمرکز فعالیت خود را بر اساس تقویت زیرساخت های فرهنگی و تقویت حوزه های علمیه قرار داده است.

سالک درادامه به طرح جامع جمعیت نیز اشاره داشت و گفت: طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در کمیسیون فرهنگی در دست بررسی است و نزدیک به 50 ماده در رابطه با مسایلی چون کاهش سن ازدواج، کاهش طلاق و راهکارهای آن و موارد تشویق باروری پیش بینی شده است.

وی هم چنین از بررسی طرح های دیگری چون طرح امر به معروف و نهی از منکر ، نظارت بر صدا و سیما و قانونمند شدن این سازمان وطرح جامع رسانه ها در این کمیسیون خبر داد.

وی ادامه داد: بررسی آسیب های اجتماعی جامعه با توجه به تذکرهای رهبر معظم انقلاب در دست پیگیری است و آمادگی داریم دغدغه های فرهنگی و تهاجم دشمن را دفع کنیم.

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور در شهر مقدس قم ، ضمن دیدار با برخی مراجع تقلید ، در نشستی با حضور رییس و اعضای گروه های علمی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شرکت کردند./س

برچسب ها: قم ، کشور ، نیاز ، مسجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.