معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور از تهیه و تدوین تقویم اجرایی فعالیت های پرورشی برای نخستین بار در كشور خبر داد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نامدار عبدالهیان در خصوص فعالیت های فرهنگی و قرآنی انجام شده در مدارس، طی سه ماه گذشته گفت: با توجه به رسالت بسیار مهم آموزش و پرورش در زمینه ی اجرای برنامه های دینی ، قرآنی در سطح مدارس استثنایی و در راستای هوشمند سازی مدارس ، نرم افزار پرواز به مقصد نور به تایید ستاد اقامه ی نماز كشور تهیه ، و به تعداد 2000 نرم افزار آموزشی در اختیار مدارس سطح كشور قرار گرفته است .
وی هدف از اجرای این طرح را آموزش نماز ، قرآن و برگزاری مسابقات دینی ، قرآنی در جمع دانش آموزان با نیازهای ویژه عنوان كرد.
عبدالهیان به فعالیت بیش از 50 مدرسه ی قرآنی در سطح كشور اشاره و افزود : برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و معارف اسلامی ، ارزیابی كمی و كیفی این مدارس در حال انجام است تا ضمن برطرف شدن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت ، دانش آموزان با نیازهای ویژه بتوانند به بهترین شكل ممكن از آموزش بهره و برنامه های ویژه ای نیز اجرا كنند .
معاون وزیر تهیه و تدوین تقویم اجرایی فعالیت های پرورشی ، برای نخستین بار در كشور را یكی از كارهای مهم و برجسته ی سازمان برشمرد و اظهار داشت : این تقویم برای هر چه بهتر اجرا شدن برنامه ها و مناسبت های مهم سال تهیه و در اختیار مدیران و مربیان پرورشی مدارس استثنایی قرار گرفته است .
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور ، برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در سطح كشور ، جهت ایجاد حس مشاركت و همكاری های گروهی میان دانش آموزان با نیازهای ویژه را از كاركردهای مهم سازمان بیان كرد و گفت : با اجرا شدن این فعالیت در مدارس ، جمع بندی كلی از روند كار نیز در دست اجراست .
دكتر عبدالهیان ، بومی كردن محتوای مسابقات و دستورالعمل های مربوط به آن را از دیگر كارهای سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانست و ادامه داد : این كار مناسب با مقاطع مختلف تحصیلی و به ویژه متناسب با هر یك از گروه های دانش آموزان با نیازهای ویژه تدوین شده است . وی گفت : كارگروهی نیز جهت پیگیری روند كار در حال انجام فعالیت است .
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور ، در پایان به علاقه ی دانش آموزان با نیازهای ویژه در زمینه ی هنرهای دستی ، تجسمی و هنرهای آوایی اشاره كرد و افزود : در این زمینه كارگروهی تشكیل و متناسب با فعالیت های هنری دانش آموزان ، برنامه ریزی خواهند كرد .
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار