سخنگوی خانه مطبوعات کشور با ابراز رضایت از در نظر گرفتن یارانه کاغذ مشخص برای مطبوعات و نشریاتسراسری و محلی،گفت: این کار باعث رقابت بین نشریات و ارتقاء سطح آنها خواهد شد و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

فریدون معتمدیان گفت: از زمان روی کار آمدن دولت جدید و تغییرات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکی از مهمترین اقداماتی که در معاونت مطبوعاتی وزارت رخ داد شفاف سازی یارانه کاغذ مطبوعات و نشریات بود.

وی ادامه داد: برای اولین بار میزان و نحوه توزیع یارانه کاغذ مطبوعات و نشریات روی سایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درج شده که این میزان بر اساس شاخص های آن نشریات تعیین می شود.

معتمدیان معتقد است، شفاف سازی یارانه کاغذ از بهترین اقدامات معاونت مطبوعات است و باعث می شود ازگمانه زنی ها و یا شایعاتی که در خصوص سهمیه کاغذ نشریات مطرح بود و گاه گفته می شد که تبعیضی در این خصوص صورت می گیرد، جلوگیری شود.

وی رقابت آفرینی و ارتقاء سطح رسانه ها را از جمله پیامدهای مثبت شفاف سازی یارانه کاغذ دانست و خاطر نشان کرد: زمانی که یک نشریه می بیند یارانه کاغذ آن بر اساس شاخص های در نظر گرفته شده کمتر از سایر مطبوعات و یا نشریات است، تلاش می کند شاخص های خود را ارتقاء دهد تا میزان یارانه بیشتری دریافت کند و در نهایت این امر موجب افزایش کارایی آنها خواهد شد./س


برچسب ها: کرمانشاه ، سخنگو ، خانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.