سراينده اشعار آلبوم آقا نيا بر استفاده از زبان هنر جهت ترويج مفاهيم عاشورايي تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، شايا تجلي سراينده برخي از اشعار آلبوم آقانيا كه با بهره گيري از مفاهيم و ارزش هاي عاشورايي سروده شده با تاكيد بر بهره مندي بزرگان از امثال و حكم جهت تاثيرگذاري ارزش ها در جامعه بيان داشت: ما نيز با الگو گيري از اين روش مي توانيم از زبان هنر و شعر براي بيان برخي از ارزشها و مفاهيم همچون ارزشهاي قيام عاشورا بهره مند شويم.


مدیر فرهنگی انتشارات شجره طیبه در ادامه به با اشاره به اينكه سعي شده در اشعار اين آلبوم علاوه بر ذكر مناقب بعد حماسی و آموزه های واقعه كربلا نيز اشاره شود ابراز داشت: در آلبوم آقا نیا به برخی از موضوعاتی که امام حسين (ع) به آن ها توجه داشته اند، نگاه ویژه ای شده و مباحث دینی، عرفانی، علمی و اخلاقی و ویژگی های ائمه معصومینی که در کربلا حضور داشتند نيز در اشعار اين آلبوم گنجانده شده است.

وي در ادامه به تاكيد براينكه امام حسين (ع) نه تنها متعلق به شيعه بلكه داراي شخصيتي جهاني است ابراز داشت: در اين آلبوم در ترانه اي با عنوان ((اقلیت)) سعي شده تا اقلیت های دینی که در  مجالس عزاداری امام حسین(ع) حضور مي يابند نيز مورد تكريم واقع شوند.

تجلي همچنين ضمن توضيحاتي پيرامون نام گذاري اين آلبوم ابراز كرد: اين نام گذاري سعي دارد به مخاطبان اين هشدار را بدهد كه براي ظهور امام زمان (عج) بايد نسبت به دغدغه هاي ديني توجه بيشتري انجام شود.

وي با اشاره به همكاري چند تن از شعراي به نام كشور در تهيه اين آلبوم بيان كرد: با تلاش اين افراد سعي شده مجموعه اشعاری انتخاب شود که در آن مبالغه یا مطالب بیش از حد احساساتی در مورد اهل بیت(ع) وجود نداشته باشد.

مدیر فرهنگی انتشارات شجره طیبه با اشاره به شعر "ابتدای کربلا" ادامه داد: به عنوان مثال در اين شعر كه در اين آلبوم استفاده شده دکتر علیرضا قزوه به نکته ای اشاره دارند که از نظر علمی و تاریخی هم ثابت شده است، وی در این شعر ابتدای عاشورا و در واقع هرگونه خصومت با آل الله را مرتبط با جریان غدیر و ولایت می داند.

ياد آور مي شود: آلبوم موسيقي ((آقا نيا))، شامل 10 قطعه با عناوین "آقا نیا"، "ابتدای كربلا"، "ماه بنی آدم"، "وداع آخر"، "محراب خون"، "سرفرازی"، "محرم"، "بركت"، "اقلیت" و "ما همه مختاریم" با صداي محسن كياني و اشعار شاعران به نام كشور همچون علیرضا قزوه، محمد سهرابی، سید محمد جواد شرافت، مجید تال و شایا تجلی تدوين و همزمان با ماه محرم وارد بازار موسيقي كشور شده است و با توجه به استقبال از اين آلبوم شرايط دانلود رايگان آن در فضاي مجازي نيز ايجاد فراهم شده است./ز
برچسب ها: قم ، شعر ، زبان ، هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.