همایش رویت هلال ماه با هدف بررسی ابعاد فقهی و علمی آن با حضور اساتید علوم فقهی و علمی در مرکز علوم وستاره شناسی تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه یک مهدی ثامنی مدیر مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با بیان خبر فوق اظهار داشت: رویت هلال ماه یکی از شاخه های جذاب نجوم آماتوری است که در سراسر جهان توسط منجمان آماتور دنبال می شود دراین میان، منجمان کشور ما از سابقه درخشان وطولانی برخوردار هستندکه یکی از دلایل آن اهمیت استهلال در انجام اعمال شرعی مسلمانان است.
 
وی افزود: این همایش پنجشنبه 7 آذر ماه از ساعت 14 الی 17 در راستای ترویج علم نجوم و ستاره شناسی و آموزش رصدگران جدید و ساماندهی گروههای موجود با بررسی ابعاد فقهی و علمی رویت هلال ماه توسط حجت الاسلام علیرضا موحد نژاد عضو ستاد استهلال رویت هلال ماه دفتر مقام معظم رهبری و سید محسن قاضی میرسعید رکورد دار رویت هلال ماه جوان برگزارمی شود.
 
مدیر مرکز علوم و ستاره شناسی تهران افزود: شرکت در این همایش برای عموم آزاد است و علاقه مندان     می توانند جهت حضور در این نشست علمی که به صورت رایگان برگزار می شود به مرکز علوم وستاره شناسی تهران واقع در میــدان قدس- خیابان دزاشیب-خیابان عمار-کوی شهید صالحی(عرفات)- شمار? 22مراجعه کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://sactehran.ir مراجعه و یا با شماره تلفنهای 22293280،22805006،22292246(داخلی 104) تماس بگیرند.

برچسب ها: همایش ، رویت ، هلال ، علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار