مسئول روابط عمومي کل سپاه با بيان اينکه امیدواریم با کمک محققان و پژوهشگران تاریخچه نیروی دریایی و هوایی سپاه نیز تدوین شود، گفت: متاسفانه بخشی از شناختی که جوانان امروز ما از بسیج دارند، از سایت‌های بیگانه و غربی است که عمدتا منشاء درستی برای انتشار فعالیت‌های بسیج نیست.

به گزارش خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، مراسم رونمايي از کتاب "خاکي از جنس آسمان" صبح امروز با حضور جمعي از فرماندهان سپاه در ساختمان شهيد شيرازي برگزار شد.

سردار رمضان شريف مسئول روابط عمومی کل سپاه با بيان اينکه دو دلیل اصلی در مجمع روابط عمومی سپاه برای تدوین این کتاب وجود داشت، گفت: عده‌ای از خبرنگاران، پژوهشگران و محققان سال‌ها به دنبال مرجعی بودند تا بتوانند با سابقه شکل‌گیری و راهبردهای این مجموعه از ابتدا آشنا شوند.

مسئول روابط عمومی کل سپاه  تصریح کرد: تحقیقات دیگری نیز مرتبط با آشنایی نیروی دریایی، هوایی و زمینی سپاه نیز در حال تکمیل است و امیدواریم به زودی این کتاب‌ها نیز در اختیار عموم قرار گیرد.

وی به کتاب "خاکی از جنس آسمان" اشاره و اظهار داشت: این کار مقدمه‌ای برای تاریخ شکل‌گیری نیروهای سپاه است تا بتواند نیاز رسانه‌ها، محققین و پژوهشگرین داخل و خارج از کشور را رفع نماید، چرا که تعدادی از خبرنگاران ما به دلیل شرایط سنی کمی که دارند، بخش عمده‌ای از فعالیت بسیج در زمان انقلاب را نمی‌دانند، به همین خاطر بر آن شدیم تا اقدامی برای شناسایی هرچه بیشتر بسیج انجام دهیم.

رمضان شریف تصریح کرد: متاسفانه بخشی از شناختی که جوانان امروز ما از بسیج دارند، شناخت از سایت‌های بیگانه و غربی است که عمدتا منشاء درستی برای انتشار فعالیت‌های بسیج نیست.

مسئول روابط عمومی کل سپاه خاطرنشان کرد: امیدواریم با کمک محققان و پژوهشگران تاریخچه نیروی دریایی و هوایی سپاه نیز تدوین شود تا بتوانیم مجموعه کاملی را در اختیار جوانان عزیزمان قرار دهیم.

در ادامه سردار حجازی معاون لجستیکی ستاد کل نیروهای مسلح ضمن تبریک هفته بسیج به ملت عزیز در خصوص بسیج در جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به اینکه بسیج در کشورهای دیگر نیز وجود دارد و ارتش‌های مردمی در برخی از کشورها با نام بسیج در حال فعالیت هستند، اما بسیج در کشور ما تجربه ای منحصر به فرد در جهان است.

وی ادامه داد: با مطالعات صورت گرفته در کشورهای دیگر مشخص شد که نیروهای خودجوش مردمی در بسیاری از کشورها به حالت الزام و اجبار است و اگر در این تشکل‌های اجتماعی حضور پیدا نکنند با مشکل مواجه خواهند شد، اما ویژگی شاخصی که بسیج جمهوری اسلامی دارد، داوطلبانه بودن آن است.

سردار حجازي به تاریخچه بسیج قبل از نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: امام راحل در سال 42 در کتاب کشف الاسرار به عنوان بسیج و کاربرد نظامی آن اشاره کرده است.

وي مطرح کرد: ابتکار حضرت امام (ره) و تجربه منحصر به فرد ابعاد بسیج در ایران گوناگون و حائز اهمیت است و به دلیل وسعت و گستردگی بسیج باید برای آشنایی هرچه بیشتر جوانان با بسیج اقدامات موثری انجام دهیم تا محققان راجع به پدیده بسیج بیشتر بدانند.

معاون لجستیکی ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: با توجه به اینکه 30 و چند سال از عمر بسیج در کشورمان می گذرد قطعا تا به حال نتوانسته ایم بیان کاملی از سیر بسیج در کشورمان و اقدامات صورت گرفته توسط آنان را به مردم گزارش کنیم.

وي به ساختار بسیج در نقاط مختلف کشور اشاره و خاطرنشان کرد؛ در بسیج کشور باید برش استانی زده شود ، چرا که در اقشار گوناگون بسیج اقدامات متعددی را انجام داده است.

سردار افشار معاون سابق اجتماعی پژوهشی وزارت کشور نيز در اين مراسم با توجه به تدوین کتاب خاکی از جنس آسمان گفت: این کتاب نه تنها تاریخچه بسیج بلکه تاریخچه انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: بسیج به عنوان تکلیف و وظیفه شرعی برعهده تمام آحاد مومنین است و حتی در قرآن نیز اشاره شده که بستر بسیج اجرا شدن آن در دین است.

سردار افشار به کتاب خاکی از جنس آسمان اشاره و اظهار داشت: انشاءالله خروجی این اثر بهره‌ای برای آیندگان داشته باشد چرا که فرهنگ بسیجی در تمام اقشار جامعه پیش برنده اهداف انقلاب است.

وی به داوطلبانه بودن بسیج در ایران اشاره و خاطرنشان کرد: الگوی بسیج و تئوریزه کردن آن برای تدریس دانشجویان و مدیران الزامی است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار