تیم پیشکسوتان پرسپولیس ساعت 15 به مصاف ستارگان میلان در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، بزرگان پرسپولیس پنج شنبه 7 آذر در مقابل ستارگان میلانی صف آرایی خواهند کرد.
 
پرسپولیس پر افتخارترین تیم فوتبال ایران در مسابقات داخلی است که از سال 1349 در ایران کار خود را آغاز کرده است.
 
پرسپولیس تیمی است که در تمام ادوار برگزاری لیگ فوتبال در ایران حضور ثابت داشته است و از پر‌افتخارترین و پرطرفدارترین تیم‌های حاضر است بازی در مقابل ستارگان تیم فوتبال آث میلان یکی دیگر از افتخاراتی است که شامل حال سرخ‌پوشان تهرانی شده است.
 
داورانی که این بازی را مورد قضاوت قرار خواهند داد مسعود مرادی داور وسط و محمد پیروز رام، حیدر شکور و ابوطالب طاهریان کمک داوران هستند و فریدون اصفهانیان ناظر کار آنها خواهد بود.
 
لازم به ذکر است، که این بازی با هدف صلح و دوستی انجام خواهد گرفت و تمام منافع مادی آن به کودکان سرطلانی تعلق خواهد گرفت.
 
علی پروین سرمریگری این بازی را بر عهده دارد پروین یکی از ستارگان ماندنی در تیم پرسپولیس است.


 
این مربی که خود روزی در تیم پرسپولیس بازی می کرد رکورد دار مربیگری پرسپولیس است.
 
علی پروین از سال 1360 فعالیت
مربیگری خود را در پرسپولیس آغاز کرد و آخرین روزهای مربی گری اش به روزهای بهمن ماه سال 1384 بر می گردد وی بعد از چند سال غیبت دوباره روی نیمکت پرسپولیس خواهد نشست.
 
پروین در دوران 18 ساله ی فعالیتش به عنوان مربی موفق ترین سرمربی پرسپولیس بوده است.
 
او توانسته قهرمانی های زیادی را در جام حذفی تهران- جام باشگاه های تهران، قهرمانی لیگ و یک جام آسیا را به نام خود و برای تیم پرسپولیس ثبت کند.
 
علی پروین در این دوران 467 بار پرسپولیس را برای رویارویی با دیگر تیم ها همراهی کرده است که موفق به کسب 291 برد شده است از او 128 بازی را با نتیجه مساوی و
 به پایان برد و فقط 48 باخت در کارنامه او ثبت شده است.
 
در بازی هایی که او مربی بوده 834 گل توسط بازیکنان زده  شده و آنها 304 گل از حریفان خود دریافت کرده اند.
 
پروین از بین تعداد بی شمار ستارگان سرخ پوش ایرانی 27 نفر از آماده ترین ها را برای بازی  روز پنج شنبه انتخاب کرد تا بازی آبرومندانه ای مقابل ستارگان میلان ارائه دهند.
 
وحید قلیچ، بهروز سلطانی، سعید عزیزیان، نیما نکیسا، محمد پنجعلی، مرتضی فنونی زاده، رضا شاهرودی، پژمان جمشیدی، حمید درخشان، حمید استیلی، مهدی تارتار، فرشاد پیوس، ناصر محمد خانی، محسن عاشوری، یونس باهنر، مرتضی کرمانی مقدم، بهنام ابوالقاسم پور، کریم باقری، مهرداد میناوند، علیرضا امامی فر، پایان رافت، علی انصاریان، مجتبی محرمی رضا جباری، ادموند بزیک، حسن شیر محمدی و مهدی مهدوی کیا بازیکنان هستند که در این دیدار حضور خواهند داشت همه ی این بازیکنان  خالق لحظات ناب و به یاد مادنی بوده اند و توانسته اند افتخارات بزرگی را برای تیم پرسپولیس و ایران رقم زنند که فراموش نشدنی است.


 
لازم به ذکر است، احمد رضا عابدزاده، افشین پیروانی، علی دایی، علی کریمی ، وحید هاشمیان و بهروز رهبری فرد از غایبان بزرگ این دیدارند که هر یک بنا به دلایلی نتوانستند پیشکسوتان را در این بازی همراهی نمایند.
 
گفتنی است؛ که تیم ستارگان میلان متشکل از 17 بازیکن و یک مربی و 8 همراه است که اسامی بازیکنان به این شرح است: سباستیانو روسی- سیمونه براگلیا- فرانکو بارسی- پائولو مالدینی- ماسیمو اودو- پیترو ویرجود- جوزیه پانکارو- جوزیه فاوالی- آلبریگو اوانی- استفانو ارانیو- آنجلو کاربونه- فدریکو گیونتی- ابراهیم با- زووینمیر بوبان- دانیل ماسارو- داریو سیمیچ و ماسیمو آگوستینی ستارگان میلان هر چند وقت یک‌بار بازی دوستانه با تیم‌های مختلف انجام می‌دهند. به خاطر همین با فرم بدنی ایده‌آل مقابل ستارگان پرسپولیس صف آرایی می‌کنند.
در ادامه گزارش نهایی خواهیم داشت
 
**افتخارآفرینی بازیکنان سرخ‌پوش تهرانی
 
- بازیکنان پرسپولیس در طول تاریخ لیگ موفق به ثبت 12 هت‌تریک شده‌اند که فرشاد پیوس گلزن افسانه‌ای سرخ‌پوشان با انجام 3 هت‌تریک رکورددار است.
- علی پروین و علی انصاریان با گل کردن 12 ضربه پنالتی بهترین پنالتی زنان پرسپولیس هستند.
- فرشاد پیوس زننده بیشترین گل در یک فصل است که در فصل 73 توانست 20 گل را به ثمر برساند.
- علی انصاریان با 4 کارت قرمز رکورددار تعداد کارتهای قرمز دریافتی است.
- فرشاد پیوس با 57 گل بهترین گلزن پرسپولیس است.
 
یکی از رویدادهای مهم این بازی تقابل رضا شاهرودی و پائولو مالدینی است چرا که هواداران پرسپولیس به شاهرودی لقب مالدینی داده و او را رضا مالدینی نامیدند.
 
گفتني است؛ پائولو مالدینی یکی از بهترین بازیکنان جهان است که در باشگاه میلان بازی می‌کرد و پست مدافع را در زمین داشت.
او در 895 بازی میلان و 647 بازی در مسابقات سری A ایتالیا حضور داشته است.
 
"فرانکو بارسی" نیز از دیگر بازیکنان مشهور میلانی‌هاست که بیشتر ایرانیان او را می‌شناسند و با بازی‌های او آشنا هستند.
 
در پايان خاطرنشان مي‌شود: بارسی 488 بار در میلان بازی کرد و 358 بار در بازی‌های سری  A ‌ایتالیا نیز حضور داشت البته قابل ذکر است که این بازی علاوه بر اهداف خیرخواهانه هدف دیگری نیز دارد و آن برگزاری مراسمی برای خداحافظی مهدی مهدوی کیا بازیکن خوب فوتبال نه تنها پرسپولیس بلکه آسیا و جهان نیز هست.

حاشیه های پیش از بازی:

در فلصله نزدیک به یک ساعت مانده به آغاز بازی، ستارگان میلان در حضور 5 هزار هوادار وارد ورزشگاه آزادی شدند.

ترکیب تیم پرسپولیس:

اسامی 27 بازیکن برای حضور در اردو و دیدار مقابل ستارگان میلان از سوی کادر فنی سرخپوشان به شرح زیر اعلام شد:

وحید قلیچ، بهروز سلطانی، سعید عزیزیان، نیما نکیسا، محمد پنجعلی، مرتضی فنونی‌زاده، رضا شاهرودی، پژمان جمشیدی، حمید درخشان، حمید استیلی، مهدی تارتار، فرشاد پیوس، ناصر محمدخانی، محسن عاشوری، یونس باهنر، مرتضی کرمانی‌مقدم، بهنام ابوالقاسم‌پور، کریم باقری، مهرداد میناوند، علیرضا امامی‌فر، پایان رأفت، علی انصاریان، مجتبی محرمی، رضا جباری، ادموند بزیک، حسن شیرمحمدی و مهدی مهدوی‌کیا.

علی پروین، حمید جاسمیان، محمود خوردبین، کاظم سید علیخانی (کادر فنی)، دکتر فرید زرینه و دکتر علی قربانی (کادر پزشکی)، رضا ریاضتی (مدیر رسانه‌ای) و الیاس مژده‌جو (تدارکات).

انتهای پیام/

برچسب ها: پرسپولیس ، میلان ، آزادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
mahyar
۱۵:۱۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۲
به وبلاگ من هم سر بزنید.Din-o-Zendegy.mihanblog.com
Iran (Islamic Republic of)
مهيار
۱۴:۵۰ ۰۷ آذر ۱۳۹۲
سلام عرض مي كنم خدمت شما عزيزان هميشه به وب شما سر مي زنم واقعا خبر ها ونرم افزار جالبي دارين.به وبلاگ من هم سربزنيدباتشكر.din-o-zendegy.mihanblog.com
آخرین اخبار