سخنگوی وزارت خارجه مصر هشدار داد که شکیبایی قاهره در قبال دخالت های قطر، به معنی تسامح و تساهل در قبال تجاوزات نخواهد بود.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه العالم؛ "بدر عبدالعاطی" سخنگوی وزارت خارجه مصر در برنامه تلویزیونی شبکه "آن.تی.وی" گفت: قطر به حکم آنکه کشوری عربی است، برادر ما محسوب می شود، اما اجازه نخواهد داشت به منافع ملی مصر زیان برساند و به خواست ملت مصر توهین کند.
 
سخنگوی وزارت خارجه مصر، افزود: هویت عربی مشترکی که میان مصر و قطر وجود دارد، باعث می شود که ما در تعامل با این کشور، خویشتنداری کنیم و در همین چارچوب، نامه هایی به قطر فرستادیم تا سرنوشت روابط دو کشور را مشخص کنیم و موضع دولت این کشور را جویا شویم، زیرا اکثر کشورها طعم تلخ دخالت های قطر در امور داخلیشان و دروغ پردازی های شبکه الجزیره قطر را چشیده اند.
 
"عبدالعاطی" خاطر نشان کرد: قاهره پس از انقلاب 30 ژانویه، تعامل پایاپای را در برقراری روابط با کشورهای دیگر به ویژه قدرت های بزرگ در دستور کار قرار داده است. روابط مصر و آمریکا نیز به همین سبب دچار اختلال شد، زیرا مصر، پیش از این اصل تکیه بر کنشگر بین المللی را مدنظر داشت و به همین سبب آمریکا گمان می کرد با کمک هایی که به مصر می کند، می تواند این کشور را به وابسته ای در همه مواضع منطقه ای و بین المللی تبدیل کند.
 
سخنگوی وزارت خارجه مصر، درباره اخراج سفیر ترکیه از قاهره نیز گفت: این اقدام مصر، واکنشی به ادامه توهین های ترکیه و موضع گیری در برابر خواست مردم کشورمان و بسیج کردن کشورهای غربی و اروپایی علیه مصر بود.
 
بدر عبدالعاطی در پایان از گسترش روابط مصر با روسیه در مرحله آتی خبر داد.
 
پس از خلع محمد مرسی از قدرت، قطر و ترکیه مواضع شدیدی علیه دولت موقت مصر اتخاذ کرده و همچنان از اخوان المسلمین حمایت می کنند. این سیاست ها باعث تنش در روابط دو طرف شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار