"علی زیدان"، نخست وزیر لیبی گفت: این کشور به سبب بسته بودن بندرهای اصلی نفتی از چند ماه گذشته، در بحران مالی به سر می برد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از اسکاس نیوز، نخست وزیر لیبی گفت: تعطیلی بندرهای نفتی در این کشور باعث بحران مالی شده است.

"علی زیدان"، نخست وزیر لیبی گفت: این کشور به سبب بسته بودن بندرهای اصلی نفتی از چند ماه گذشته، در بحران مالی به سر می برد.

زیدان افزود: درآمد نفتی لیبی به 80 درصد کاهش یافته است و به دلیل مشکلات امنیتی در لیبی به سبب وجود سلاح در میان مردم، فقط ارتش و پلیس از نظر قانونی اجازه حمل سلاح دارند.

همچنین وزیر برق لیبی از کاهش شدید تولید برق این کشور خبر داد.

"علی امحیریق"، وزیر برق لیبی گفت: ادامه اعتراض‌های برخی قبایل در لیبی و تلاش آنان در جلوگیری از ارسال گاز و نفت به نیروگاه‌ها در غرب این کشور سبب شده است میزان تولید برق در لیبی به پایین‌ترین حد خود برسد.

علی امحیریق افزود: برخی از شبه نظامیان، قبایل محلی و کارکنان دولت با هدف دستیابی به حقوق سیاسی بیش‌تر و افزایش دستمزدشان، میدان‌های نفتی و بنادر کشور را به تصرف خود درآوردند و این عوامل سبب شده است تولید نفت کشور به شدت کاهش یابد.

امحیریق اظهار داشت: برخی از قبایل با برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز در غرب لیبی نیروگاه‌های این منطقه را تعطیل کردند.

وی در ادامه گفت: میزان تولید برق در لیبی به پایین‌ترین حد رسیده و از تولید 6000 مگاوات به 4600 مگاوات کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، شورشیان مسیر انتقال سوخت به نیروگاه برق در جنوب غرب این کشور را مسدود کرده‌اند و اجازه نمی‌دهند سوخت مورد نیاز به این اردوگاه برسد.

انتهای پیام/

برچسب ها: لیبی ، بحران ، مالی ، نفت ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار