وزير نيرو مهمترين اقدامات صنعت آب و برق كشور را در طي صد روز ابتدايي دولت يازدهم اعلام كرد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از وزارت نيرو، حميد چيت چيان با اشاره به رئوس برخي از اقدامات انجام شده در بخش صنعت برق كشور در طي صد روز ابتدايي دولت يازدهم،گفت:افزايش طول شبكه هاي انتقال و فوق توزیع و توزيع، افزايش صادرات يك و نيم برابري، تدوين و تصويب سند خصوصي سازي، ساماندهی واگذاری انشعاب برق، راه اندازی سيستم‌هاي پايش لحظه ای و پایداری شبکه برق و ایجاد ظرفیت تولید برق بادی به میزان 20 مگاوات ازجمله مهمترين اقدامات انجام شده در اين بازه ي زماني است.

وزير نيرو ادامه داد: در اين صد روز ظرفيت نيروگاه ها به میزان 580 مگاوات افزایش يافته كه اين ميزان شامل یک واحد نیروگاه تلمبه ذخیره ای سیاه بیشه، نیروگاه آبادان و نیروگاه پره سر است.

چيت چيان تصريح کرد: افزایش 568 کیلومتری طول شبكه‌هاي انتقال و فوق توزیع، افزایش طول شبكه‌هاي توزيع به میزان 375 كيلومتر از ديگر اقدامات انجام شده در بخش برق در اين صد روز است.

وي  همچنين از افزایش 184 هزار مشترك برق در کشور خبر داد و در خصوص صادرات برق نيز گفت: صادرات برق از چهار هزار و 42 مگاوات ساعت به شش هزار و 985 مگاوات ساعت رسيده است.

وزير نيرو افزود: تدوین نقشه راه صنعت برق در افق1404 و تدوين و ابلاغ دستورالعمل تعيين شرايط و روش صادرات برق توسط بخش خصوصي نيز از ديگر اقدامات است.

چيت چيان از تدوين و تصويب سند خصوصي سازي در حوزه صنعت آب و برق و شروع اجراي سند خبر داد و ادامه داد: تدوين و بروز رساني راهنماي سرمايه گذاري در صنعت برق، طراحي و ابلاغ فرآيند سرمايه گذاري بخش غيردولتي در نيروگاه هاي برق آبي كوچك از جمله اقدامات ديگر است.

وي تصريح کرد: ساماندهی واگذاری انشعاب برق در کشور جهت تسریع در تأمین برق متقاضیان، پیگیری تصویب آئین نامه اجرائی و تدوین ساز وکار اجرای بند 19 قانون بودجه به منظور افزایش راندمان انرژی الکتریکی در کشور، تدوین ساز وکار توسعه کاربرد انرژی های نو در کشور با استفاده از بند 69 قانون بودجه و برنامه ریزی جهت تکمیل پروژه های نیروگاهی و خطوط انتقال و همچنین تعمیرات نیروگاهها برای آمادگی تامین برق برای تابستان سال 93 را نيز از ديگراقدامات اين صد روز است.

وزير نيرو با اشاره به اينكه راه اندازی نخستين سيستم‌ پايش لحظه ای و پایداری شبکه برق در کشور، ادامه داد: ایران تنها کشور دارای این سیستم در بين كشورهاي خاورميانه و اسلامي و در سطح جهانی نیز جزء 10 كشور دارای این سیستم است.

چيت چيان افزود: با راه‌اندازي اين سيستم ضمن افزايش پايداري شبكه زمينه توسعه ارتباطات با ديگر كشورهاي همسايه مهيا شده‌است.

وي گفت: مشارکت با سرمايه گذاران بخش انرژي تجديد‌پذير برای ایجاد ظرفیت تولید برق بادی به میزان 20 مگاوات تا پايان سال از جمله ديگر اقدامات است.

وزير نيرو خاطرنشان کرد: از تصويب متن لايحه پيشنهادي اساسنامه سازمان ساتبا متشکل از ادغام دو سازمان بهره وری انرژی ایران و سازمان انرژی های نو خبر داد.
انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، نیرو ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار