یک کار‌شناس اقتصادی گفت: مهترین راهکار رونق مشاغل خانگی ایجاد بازارهای مناسب و مطلوب است.

فاتحی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اهمیت مشاغل خانگی در رونق اشتغال و رشد اقتصادی یادآور شد: ایجاد مشاغل خانگی حدود ۱۵ سال است که توسط وزارت کار مطرح شده ولی هیچگاه بصورت جدی و عملی پیگیری نشده است. 

وی آگاهی دادن و شناساندن مزایای این مشاغل برای خانواده‌ها و ایجاد بازارهای مخصوص برای ارائه محصولات آن را مهم‌ترین راهکار رونق این طرح دانست. 

این استاد دانشگاه تصریح کرد: تولیدات مشاغل بدلیل صنعتی و کارخانه‌ای نبودن به تولید انبوه نمی‌رسند و قابلیت ارائه در بازارهای عمومی را ندارند و برای ارائه نیازمند وجود بازارهای مخصوص روزانه، محلی و منطقه‌ای هستند. 

وی با تأکید براینکه تا زمانیکه بازاریابی درستی برای این کالا‌ها صورت نگیرد و بازارهای مناسب آن‌ها ایجاد نشود، اعطای وام و تسهیلات به هیچ وجه نمی‌تواند رونق بخش این مشاغل باشد، ادامه داد: اگر بازارهای مناسب ایجاد شود، بدون اعطای تسهیلات و بدون حمایت‌های دولتی، افراد خود اقدام به ایجاد کارگاه‌های خانگی و تولید می‌کنند. 

فاتحی گفت: دادن تسهیلات جز وظایف دولت نیست، علاوه بر اینکه نمی‌تواند مشکل مشاغل خانگی را هم حل کند دولت باید با ایجاد شرایط مناسب و بهینه سازی روابط بین نهاده‌ها به این بخش رونق دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: رونق ، بخش ، مشاغل ، خانگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار