رئیس دفتر ریاست جمهوری از بالا بودن شفافیت بودجه سال آینده خبر داد و گفت: در تدوین لایحه بودجه ۹۳ سعی شده اقتصادی با نرخ رشد بالا و تورم پایین داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد نهاوندیان رئیس دفتر ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که لایحه بودجه ۹۳ بر چه اساسی تدوین و در حال تنظیم است اظهار داشت: باید در سندی که عنوان قانون به خود می‌گیرد (بودجه ۹۳) بالا‌ترین درجه شفافیت وجود داشته باشد.

وی افزود: نکته‌ای که در تدوین و تنظیم بودجه ۹۳ بسیار مورد توجه قرار گرفته آن است که براساس این بودجه سال آینده اقتصاد ایران از رکود خارج شده و به سمت نرخ رشد مثبت حرکت می‌کند.

نهاوندیان با تأکید براینکه براساس اقدامات صورت گرفته سال آینده کشور با مدیریت بهتر نقدینگی اداره می‌شود ما امیدواریم براساس بودجه سال ۹۳ استقراض پنهان و پیدای دولت کاهش یافته و نرخ تورم نیز پایین آید.

وی ادامه داد: یکی دیگر از نکاتی که در بودجه ۹۳ بسیار مورد توجه قرار گرفته انجام طرح‌های عمرانی است که متأسفانه در چند سال گذشته رقم‌های تحقق آن در بودجه بسیار پایین بوده و عملا نقش دولت برای ایجاد اشتغال زایی فقط روی کاغذ مانده بود.

نهاوندیان با تأکید بر مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی برای تحقق پروژه‌های عمرانی کشور گفت: براساس بودجه سال ۹۳ دولت با جلب همکاری بخش خصوصی به سمت تحقق هرچه سریع‌تر برای به بهره برداری رساندن پروژه‌های عمرانی حرکت می‌کند.


**دولت متعهد به "پرداخت یارانه" تا پایان سال می باشد

رئیس دفتر ریاست جمهور در پاسخ به این پرسش که وضعیت پرداخت یارانه ها برای سال آینده چگونه خواهد بود اظهار داشت: براساس اعلام رئیس جمهور، تا پایان امسال دولت به تمامی تعهداتی که در خصوص پرداخت یارانه به مردم داده شده متعهد است و نسبت به رعایت آن خود را موظف می داند.

وی افزود: ولی این روش (پرداخت نقدی یارانه) براساس اظهارنظر تمامی کارشناسان اقتصادی و نیز نظرسنجی های مردمی مورد تایید نمی باشد و حتما باید براساس یک حرکت اصلاحی، روش پرداخت یارانه ها اصلاح شود.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت یارانه ها باید به اقشار کم درآمد جامعه اعطا شود اظهار داشت: هدف اصلی دولت توانمندسازی اقتصاد است که براساس آن افزایش درآمد و ارتقاء سطح رفاه عمومی جامعه براساس تولید و کسب و کار صورت گیرد و نه پرداخت نقدی یارانه.

نهاوندیان ادامه داد: در صورت توانمندسازی اقتصاد است که کلیه واحدهای تجاری و صنعتی کشور می توانند خیلی از این جوانان جویای کار را پوشش داده و زمینه افزایش درآمد مردم را فراهم کنند.

وی همچنین در خصوص تأمین منابع مالی و نیز ذخایر ارزی کشور گفت: ایران از نظر ذخایر ارزی در شرایط خوبی قرار دارد و نکته ای که در سال های اخیر پیش آمده آن است که بنابر شرایطی دسترسی به این ذخایر و مدیریت مصرف آن آنطور که باید در دسترس نبوده است.

وی افزود: برهمین اساس با هماهنگی که کشور با برخی از کشورها صورت داده و نیز بر مبنای توافقات در حال انجام ما برای تامین مالی اجرای کلیه پروژه های عمرانی از این منابع و ذخایر استفاده خواهیم کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص اعطای 2 سبد کالایی تا پایان سال به اقشار کم درآمد نیز گفت: دولت با این تصمیم می خواهد تا حدودی از اقشار کم درآمد و نیز افرادی با درآمد ثابت که نمی توانند درآمد خود را براساس تورم مدیریت کنند و با این تصمیم حساسیت خود را در حمایت کردن از این افراد نشان دهند.

*اظهارات تخريبي سرمايه‌هاي کشور را اضافه نمي‌کند

محمد نهاونديان رئيس دفتر رياست جمهور در جلسه انتخابات رئيس جديد اتاق ايران با اشاره به فضاي اخلاقي و مودبانه حاکم بر اتاق گفت: از دو هفته پيش که رايزني‌ها براي انتخاب رئيس جديد اتاق ايران در ميان اعضاي هيئت نمايندگان اتاق شروع شده بود فضاي قالب بر اتاق‌هاي مختلف و نيز تشکل‌ها يک فضاي محترم، مودبانه و اخلاقي بود که بايد اين فضا همچنان در ادامه فعاليت اتاق بازرگاني مورد الگو قرار گيرد.
 
وي افزود: در اين دو هفته به جاي اظهارات غير اخلاقي، اعضاي اتاق به اظهارات ايجابي پرداختند.
 
رئيس دفتر رياست جمهوري با تاکيد بر اينکه هرگز اظهارات تخريبي به سرمايه اجتماعي کشور اضافه نمي‌کند اظهار داشت: همه انسان‌ها سرمايه هستند و براساس تعابير آسماني تمام افراد معادن طلا و نقره مي‌باشند که بايد کشف شوند.
 
نهاونديان با بيان اينکه قبل از راي گيري همه اعضاي هيئت نمايندگان اتاق بر اين نکته پافشاري کردند که هر کس انتخاب شود از حمايت همه اعضاي اتاق برخوردار است اظهار داشت: حال که بنابر راي اکثريت متوجه شديم آقاي شافعي به عنوان رئيس جديد اتاق بازرگاني ايران انتخاب شدند به اين آرا با ديد آراي اکتشافي نگاه کنيم و يک بار ديگر به رئيس جديد اتاق بازرگاني ايران راي حمايتي دهيم.
 
پس از اين اظهارات محمد نهاونديان تمامي اعضاي هئت نمايندگان اتاق ايران با بالا بردن دست خود آراي حمايتي خود را به رئيس جديد اتاق بازرگاني ايران اعلام کردند.


انتهای پیام/

برچسب ها: شفافیت ، بودجه ، تورم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار