معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت نشان داده به هیچ وجه اهل انشا و تبلیغات نیست گفت: دولت از‌‌ همان ابتدا نشان داد که اهل حساب و کتاب است، چرا که سعی کرده هر سیاستی که اتخاذ می‌کند اجازه دهد صاحب نظران و کار‌شناسان آن سیاست را نقض کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور امروز صبح نخستین همایش بین المللی صنعت خودرو که با حضور خودروسازان بزرگ جهانی برگزار شد با بیان اینکه صنعت خودرو در ۵۰ سال گذشته رشد داشته است اظهار داشت: در دو دهه گذشته صنعت خودرو رشد قابل توجهی داشته است و حرکت رو به رشدی را طی کرده است.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از شاغلین صنعت در بخش خودرو مشغول فعالیت هستند افزود: برنامه ریزی برای صنعت خودرو نیازمند کار گسترده‌ای است تا از این طریق صنعت خودروی ایران در صحنه بین المللی و بخصوص امر صادرات خودرو و قطعه حضور یابد.

جهانگیری به لزوم رقابتی شدن صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: پیش نیاز تداوم تعامل گسترده این صنعت با صنایع جهانی رقابتی شدن خودروی ایران است.

*بازگشت آرامش به فضای اقتصادي، اولویت اول دولت است


معاون اول رئیس جمهور در ادامه به اولویت‌های دولت اشاره کرد و اظهار داشت: بازگشت آرامش به فضای اقتصادی در شرایطی که نرخ تورم و ارز در جامعه ثبات خود را از دست داده بود مهم‌ترین اولویت دولت یازدهم است. و خوشبختانه در چند ماهه اخیر با تلاش‌های دولتمردان شاهد بازگشت نسبی ثبات به بازار بودیم.

وی با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار اولویت بعدی دولت است افزود: دولت بستری را فراهم کرده که شاخصه‌هایی از سوی اقتصاد در ایجاد فضای مناسب کسب و کار کنترل شود و در نتیجه به سمت بهبود حرکت کند.

جهانگیری به تعامل با تمام کشورهای دنیا در حوزه اقتصاد اشاره کرد و گفت: اگر روابط در سطح بین المللی برقرار شود راه دستیابی به پیشرفت تأمین می‌شود که این موضوع در زمینه تأمین منابع مالی، صادرات و استفاده از تکنولوژی دنیا سهم قابل توجهی دارد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در این زمینه دولت کنونی نسبت به دولت‌های پیشین موفقیت‌هایی را کسب کرده است.

*دولت یازدهم دولت حساب و کتاب است نه دولت انشا و تبلیغات


جهانگیری همچنین با بیان اینکه دولت از‌‌ همان ابتدا نشان داد که اهل حساب و کتاب است گفت: این دولت به هیچ وجه دولت انشا و تبلیغات نیست چرا که سعی کرده هر سیاستی که اتخاذ می‌کند اجازه دهد صاحب نظران و کار‌شناسان آن سیاست را نقض کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت انتظار دارد صنعت قطعه سازی خودرو به روزهای شکوفایی بازگردد تصریح کرد: صنعت خودروسازی ایران با سرمایه انسانی عظیمی که در اختیار دارد و با برنامه ریزی مناسب قطعا توانایی ایجاد موفقیت‌های بزرگ را دارد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه صنعت خودروسازی کشور با چالش‌های اساسی همچون کاهش تولید و همچنین تغییر روند سودآوری و پایین بودن کیفیت خودروهای تولیدی دست و پنجه نرم می‌کنند.

جهانگیری اظهار داشت: از این رو اگر توجه به برنامه ریزی را در صنعت خودروسازی کشور در دستور کار قرار دهیم قطعا محصول قابل رقابت، باکیفیت، و جلب رضایت مشتری تولید خواهیم کرد، چرا که قیمت خودرو برای کسب رضایت خریداران بسیار دارای اهمیت است.

وی در پایان به آلايندگي بيش از حد كشور اشاره كرد وگفت: کشورما از نظر آلایندگی در شرایط نامناسبی قرار دارد از این رو خودروهای تولیدی ما باید استاندارد سازی مناسبی شود.
انتهای پیام/
برچسب ها: جهانگیری ، صنعت ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار