افرادی که دارای پوست سفید هستند به این دلیل که در برابر اشعه ماوراء‌بنفش مقاومت کم‌تری دارند بیشتر در معرض "سرطان پوست" قرار دارند.

دکتر حسین طباطبایی متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: افرادی که به صورت مادرزادی دارای موهای بلوند یا قرمز هستند، به این دلیل که پوست سفیدی دارند بیش‌تر در معرض ابتلا به "سرطان پوست" هستند.

وی افزود: وقتی اشعه ماوراء‌بنفش به پوست تابیده می‌شود پوست شروع به ملانین‌سازی می‌کند ملانین اشعه ماوراء‌بنفش را جذب کرد از سرطان می‌کند.

دکتر طباطبایی تصریح کرد: افرادی که پوست سفیدی دارند ملانین سازی کمتری در پوست آنها رخ می‌دهد در نتیجه اشعه ماوراء‌بنفش به خوبی جذب پوست آنها شده به DNA نفوذ می‌کند و بعضی آنزیم‌های موجود در DNA را تخریب می‌کند و در نتیجه باعث ایجاد سرطان پوست در آنها می‌شود.

وی همچنین در رابطه با پیشگیری از بروز سرطان پوست در افرادی که پوست سفیدی دارند گفت: برای پیشگیری از این بیماری می‌توان از کرم‌های ضد آفتاب مناسب استفاده کرد. همچنین داشتن پوشش مناسبی که از برخورد اشعه ماوراء‌بنفش بنفش به سطح پوست، جلوگیری می‌کند نیز از این عارضه پیشگیری می‌کند.

دکتر طباطبایی افزود: زنان بیشتر از مردان در معرض اشعه ماوراء‌بنفش قرار دارند به همین دلیل بروز این عارضه در زنان بیشتر از مردان است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار