احیا کامل جنگل‌های فارس به زمان‌بندی ۱۰ ساله نیاز دارد و مشارکت‌ مردم محلی و آگاه سازی آنها از راه‌کارهای موثر برای تحقق این هدف است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ سید کاظم بردبار مدیرکل منایع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: از سال 1388 پدیده خشکیدگی در جنگل‌های بلوط منطقه زاگرس آغاز شده که به مناطق جنگلی استان فارس نیز سرایت کرده است.

وی ادامه داد: در 89 هزار هکتار از جنگل‌های استان آثار خشکیدگی دیده می‌شود که بیشترین محدوده مربوط به منطقه دشت برم کازرون با 18 هزار هکتار است.

مدیر کل منابع طبیعی فارس افزود: با شروع پدیده خشکیدگی این سازمان فعالیت‌های پزوهشی خود را برای شناسایی آفت و از بین بردن آن با کمک اعضا هیئت علمی دانشگاه شیراز، موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع و کارشناسان بین‌المللی آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه کاشت نهال و قطع اندام آسیب دیده‌ درختان مهم‌ترین راه احیا دوباره‌ جنگل‌های بلوط است، بیان کرد: این سازمان امسال برای احیا دوباره جنگل‌ها اقدام به کاشت نهال در 200 هکتار از این منطقه کرده که این کار با حضور نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور انجام گرفته است.

بردبار از انجام عملیات اصلاحی در 4000 هکتار از این منطقه خبر داد و گفت: از جمله کارهای اصلاحی این سازمان برای مبارزه با این آفت، قطع اندام آسیب‌دیده درختان و تولید زغال از آن بوده است.

وی ادامه داد: احیا کامل جنگل‌های استان به زمان‌بندی 10 ساله نیاز دارد و مشارکت‌ مردم محلی و آگاه‌سازی آنان از راه‌کارهای موثر برای تحقق این هدف است.

مدیر کل منابع طبیعی فارس افزود: از دیگر برنامه‌های این سازمان برای احیا جنگل‌های استان اجرای طرح ترسیب کربن با مشارکت دفتر عمران سازمان ملل است./س

انتهای پیام/

برچسب ها: نیاز ، احیا ، جنگل ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.