دولت اردن روز دوشنبه اعلام کرد اين کشور در سال 2014 ميزبان تمرين جامع سازمان منع آزمايشات هسته اي خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ محمد المومني وزير مشاور در امور رسانه و سخنگوي رسمي دولت اردن گفت:« اردن براي آمادگي  جهت برگزاري هر چه بهتر اين تمرين، تدابير لازم را مد نظر قرار خواهد داد». بر اساس اظهارات المومني اين تمرين  قرار است در فاصله زماني يکم نوامبر تا هفتم دسامبر 2014 برگزار شود.

وي افزود:« اين تمرين، فرضي است و در آن از هيچ نوع سلاح يا مواد هسته اي استفاده نخواهد شد».هم زمان مدير اجرايي کميته مقدماتي  سازمان منع آزمايش هاي هسته اي گفت:« در اين تمرين 200 کارشناس حاضر مي شوند و 10 ميليون دلار براي برگزاري آن هزينه خواهد شد که اين هزينه را 183 کشور عضو معاهده تامين خواهند کرد».

وي افزود:«‌نوع تمرين بر اساس واقعيت هايي است که صحنه سازي مي شوند و هدف از انجام تمرين نيز تقويت توان و آمادگي سازمان براي بهبود فعاليت کارکنان است... در اين مانور روند بازرسي مناطق مختلف براي پي بردن به آثار انجام آزمايش هاي هسته اي تمرين خواهد شد».
مدير اجرايي کميته مقدماتي  سازمان منع آزمايش هاي هسته اي تصريح کرد:« در اين زمينه با کشورهاي عضو پيمان منع آزمايشات هسته اي از جمله ايران، مصر و اسرائيل نيز رايزني خواهد شد». 

براي انجام اين تمرين منطقه اي به مساحت 1000 کيلومتر مربع در منطقه بحرالميت که در 50 کيلومتري غرب امان قرار دارد در نظر گرفته شده است. بر اساس پيمان منع آزمايشات هسته اي، هر نوع آزمايش هسته اي در هر مکاني ممنوع است. چنين تمريني در سال 2010 و در فضايي کوچک تر در اردن انجام شده بود اما پيش از آن بزرگ ترين تمرين در سال 2008 در قزاقستان برگزار شده بود.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار