براستمرار طرح نظارت بر عملکرد نانوایی ها و واحدهای صنفی و صنعتی آردبر استان تاکید شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،رضا جمشیدی در جلسه ی کمیسیون تنظیم بازار استان با تاکید بر استمرار روند ذخیره سازی گندم افزود: این موضوع باید علاوه بر تامین نیاز روزانه، میزان ذخایر این کالا را افزایش دهد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی با تاکید بر جذب سهمیه های ملی این کالای راهبردی از سوی سازمان غله و خدمات بازرگانی استان افزود: برنامه ریزی جهت خرید گندم از محل بنادر و کشورهای همجوار آسیای میانه بایستی ادامه یابد.

وی با اشاره به نتایج مثبت نظارت بر عملکرد نانوایی ها و واحدهای صنفی و صنعتی آردبر استان گفت: این طرح باید به منظور نظارت بیشتر و ساماندهی این مقوله همچنان استمرار داشته باشد.

جمشیدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی استان و درخواست اصلاح قیمت آرد و نان از مرکز، خواستار بررسی وضعیت موجود استقرار واحدهای نانوایی در شهر مشهد و استان، پراکنش آن ها متناسب با تراکم و سرانه جمعیت شد و خاطرنشان کرد: داشتن تحلیل صحیح، برنامه ریزی براساس آن و استانداردسازی فعالیت ها در این حوزه بروز بسیاری از تخلفات را به حداقل می رساند.

وی در ادامه موضوع اجرایی شدن تعهدات استان درخصوص ذخیره سازی نهاده های دامی، برنج، حبوبات و سایر کالاهای اساسی مورد نیاز استان را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: از هم اکنون باید در راستای ساماندهی بازار میوه ی شب عید برنامه ریزی شود.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی افزود: در این راستا می توان ظرفیت مباشران خرید از قبیل سازمان تعاون روستایی، اتحادیه بارفروشان، سازمان همیاری شهرداری ها و سایر مباشرینی که آمادگی دارند،استفاده شود.

ناصر فخر موحدی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه ضمن ارایه ی گزارشی از روند ذخیره سازی کالاهای اساسی درخصوص طرح بازرسی از نانوایی ها و واحدهای صنفی و صنعی آرد بر گفت: در بازرسی از هزار و 462 ثبت واحد نانوایی در مشهد 190 مورد تخلف ثبت شد.

وی ادامه داد: تخلف 90 واحد صنفی، 12 واحد صنعتی و در کارخانه ی آرد نیز از جمله دستاوردهای اجرای این طرح بود.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت با بیان این که ارزش ریالی این پرونده ها 1.2 میلیارد ریال بوده گفت: در شهرستان ها نیز 129 فقره پرونده به ارزش 200 میلیون ریال تشکیل شده است.

فخر موحدی تصریح کرد: میزان تخلف در حوزه آرد و نان مشهد 14 درصد و این رقم در شهرستان ها 10 درصد ارزیابی شده است.


انتهاي پيام/ ش ک

برچسب ها: استمرار ، طرح ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.