مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: مازندران از نظر تعداد امامزادگان پس از استان فارس در ردیف دوم و از نظر موقوفات رتبه سوم کشور قرار دارد.

حجت الاسلام علیزاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ؛ افزود: از سالیان بسیار دور و بعضاً در سال‌های اخیر از سوی انسان‌های خیر و پاک نیت برای اهداف والایی وقف شده اند.

وی تصریح کرد: بعضی از آنها به صورت غیرقانونی و بعضاً با تصویب قوانین غیر شرعی توسط حکام و سلاطین جور دستخوش تغییرات شده و از وقفیت خارج شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان و فتوای تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه "موقوفات باید به حالت وقفیت باقی و عمل به وقف شود" موقوفات به حالت وقفیت خود بازگردانده شد.

وی تصریح کرد: با تصویب قوانین عمده ای از موقوفات به وقفیت اعاده وحقوق موقوفات احقاق و برای احیاء و برگشت به وقف بقیه موقوفات تلاشهای گسترده ای از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه با همکاری دیگر دستگاههای ذیمدخل در جریان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به اینکه استان مازندران از نظر تعداد موقوفات ورقبات ،از استانهای شاخص کشور است، گفت: مازندران از نظر دارابودن موقوفات رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داد.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه قرار داد نیات واقفین استان نیز از پراکندگی و تنوع زیادی برخوردار است؛ افزود: حدود 70 درصد درآمد موقوفات به اقامه عزاداری حضرت امام حسین (ع) اختصاص دارد ./ش
/انتها یپیام
برچسب ها: مازندران ، وقف ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.