"تنهای تنهای تنها" را بدون هیچ‌گونه سفارش و توصیه‌ای ساختم که با توجه به شرایط سخت آب‌وهوایی از حمایت‌های خوب رسانه‌ ملی تشکر می‌کنم.

به گزارش خبرنگار  حوزه‌ رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست خبری فیلم سینمایی "تنهای تنهای تنها" که با حضور "سید تقی سهرابی" مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما، "رضا علم‌الهدی" مدیر کل نظارت و ارزیابی استان‌ها، "جواد مرادی" مدیرکل طرح و برنامه سیمای استان‌ها، "عمران حیدری" رئیس مرکز سیمای استان‌ها، "احسان عبدی پور" کارگردان، "ادریس عبدی پور" تهیه کننده، که در سالن جلسات اداره کل روابط عمومی صدا و سیما  برگزار شد، "سید تقی سهرابی" با اشاره به فیلم سینمایی "تنهای تنهای تنها" گفت: این فیلم سینمایی تولید مرکز بوشهر است که "عبدی پور" توانسته با ساخت این فیلم در مراکز بین‌المللی خوش بدرخشد.
 
ایشان جزء جوانان مستعد عرصه فیلمسازی هستند که توانسته با هزینه معقولی دست به ساخت فیلم سینمایی "تنهای تنهای تنها" زده که این امر جز افتخارات مرکز بوشهر به حساب می‌آید.
 
وی ادامه داد: کشف استعدادهای مهم در مراکز استان‌ها جزء اهداف اصلی صدا و سیمای آن مراکز بوده و "عبدی پور" ثابت کرد که می‌توان با شرایط اندک کارهایی فاخر و ماندگار ساخت.
 
 
33 مرکز استانی در کل کشور مستقر هستند
 
"عمران حیدری" رئیس مرکز سیمای استان‌ها با اشاره به فعالیت 33 مرکز استانی در کل کشور گفت: مرکز سیمای استان‌ها به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های معاونت امور استان‌ها، 33 مرکز استانی که 33 صدا و سیما تعریف می‌شود در کل کشور مستقر هستند ولی در 3 استان ما هر کدام فعالیت دو صدا و سیما را هدایت می‌کنند.
 
وی ادامه داد: هدف اصلی این 33 مراکز، طراحی، برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی، تلویزیون‌های این استان‌ها از اهداف اصلی ماست.
 
"حیدری" با اشاره به فعالیت‌های این مراکز تصریح کرد: بسیاری از فیلمَ‌ها، انیمیشن‌ها، و آثار فاخر در این 33 استان طراحی و دسته‌‌بندی شده است که در کنار آن بحث حضور در جشنواره‌های مختلف از دغدغه‌های عوامل برنامه‌ساز ما به حساب می‌آید.
 
رئیس مرکز سیمای استان‌ها با اشاره به هنرمندان فعال استان‌ها اظهار داشت: هنرمندان این مراکز با توجه به اقلیم، تنوع فرهنگ و گویش‌های متفاوت سعی در ساخت آثاری ماندگار دارند و خوشبختانه در میان آن‌ها استعدادهای خوبی کشف شده است.
 
 
هسته‌ای بودن محتوای فیلم من سفارشی نبود
 
"احسان عبدی پور" کارگردان "تنهای تنهای تنها" با اشاره به طرح خود و موضوع این فیلم سینمایی گفت: من طرحی را داشتم که بعد از بررسی‌های لازم آن را به صدا و سیمای بوشهر آوردم و دغدغه‌ی من مسئله‌ی هسته‌ای و کشور ایران بود که بر اساس آن "تنهای تنهای تنها" را ساختم.
 
وی ادامه داد: شاید به دلیل موضوع این فیلم عده‌ای فکر کردند که ساخت آن سفارشی بوده است ولی این تنها طرحی از سوی خود من بوده که مورد استقبال سیمای استان بوشهر قرار گرفت.
 
"عبدی پور" افزود: من در شرایط آب‌وهوایی بدی این فیلم را در 45 روز ساختم و هزینه آن دغدغه‌ی من نبود و به قول "ابراهیم حاتمی کیا" اعتماد خیلی سازنده است که در کار من هم اعتمادی از سوی سیمای استان‌ها به کار من شد و من هم در نهایت آرامش این فیلم را ساختم.
 
وی ضمن تشکر از تلویزیون و نقش آن در پیشرفت خود گفت: تلویزیون در فیلمساز شدن من نقش بسزایی را ایفا کرد، این رسانه ملی حقله‌ی بازی را باز کرد تا جوانان بتوانند مسیر رشد و پیشرفت خود را پیدا کنند.
 
"عبدی پور" با اشاره به سینمای بوشهر تصریح کرد: در کشور ما سینما وجود ندارد ولی خاطره خوش "تنهای تنهای تنها" سرانه اعتماد به نفس که اتفاقات بد را به عقب می‌اندازد را افزون کرد.
 
در ادامه این نشست "عمران حیدری" افزود: در صدا و سیما هنرمندان به صورت رسمی و غیررسمی همکاری می‌کنند که در هر دو صورت نگاه رسانه در مراکز استان‌ها، جذب استعدادهای پنهان است در چند سال اخیر هر اثر ساخته شده از سوی استان‌ها صاحب امتیاز و رتبه شده است که من نهایت تشکر را از همه همکاران و عوامل برنامه‌ساز دارم.
 
 
هر فرهنگی صاحب آنتن تلویزیون شد

 
در ادامه این نشست "عبدی پور" کارگردان "تنهای تنهای تنها" با اشاره به هزینه ساخت این اثر گفت: خوشحالم که هر فرهنگی صاحب آنتن تلویزیون شده تا به تداوم عمر آثار ساخته شده کمک کند من از تلویزیون ممنون هستم و باید بگویم که 220 میلیون هزینه ساخت این اثر شده است ولی زمان ساخت آن من فکر بازگشت این بودجه نبوده و نیستم.
 
در ادامه این خبر مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما با اشاره به تولیدات انیمیشن مراکز استان‌ها گفت: در حوزه استان‌ها در 3 سال اخیر بیش از 300 مستند فاخر، 245 تله فیلم و 18 سریال ساخته شده است که "هشت بهشت" تولید مرکز اصفهان روی آنتن رفت.
 
وی ادامه داد: 359 ساعت انیمیشن ساخته شد که افراد جلوی دوربین جزء بومیان بودند ولی در پشت صحنه از افراد متبحر هم استفاده شد.
 
در ادامه این نشست بسته "آیین زندگی" در 100 قسمت، "پیک آشنا" در 100 نماهنگ، بسته "خدمت" در 100 گزارش برتر خبری، "نگارستان2" در 100 فیلم تلویزیونی از تولیدات مراکز استان‌هاست.

 
از همکاری صمیمانه رئیس رسانه ملی تشکر می‌کنم
 
جواد مرادی مدیر کل طرح و برنامه سیمای استان‌ها با اشاره به فعالیت‌های اخیر گفت: تولیدات ما در زمان انتخابات ماه محرم و ماه رمضان بسیار خوب بود و من از "سید عزت‌الله ضرغامی" رئیس رسانه ملی نهایت تشکر را دارم.
 
وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه مرکز سیمای استان‌ها توانست استعدادهای زیادی را کشف کند و آن‌ها را در ساخت آثار متفاوت حمایت کند به عنوان مثال فیلم "تنهای تنهای تنها" با داشتن یک شخصیت کودک توانست پیام صلح سفیر ایران را به خوبی منتقل کند.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار