تلاش حوزه فرهنگ برای جذب سرمایه‌گذاران بخش صنعت

ورود سرمایه گذاران اقتصادی به بخش‌های مختلف فرهنگی می‌تواند بستری مناسب برای حمایت و پشتیبانی از تولیدات فرهنگی، هنری فراهم آورد.

سعید جابری انصاری دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی هنری در گفتگو به خبرنگار باشگاه خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: امروزه سیل عظیمی از قشر جمعیت کشور را نوجوانان و جوانان فرا می‌گیرند که به تناسب سن وسالشان از محصولات فرهنگی  هنری از قبیل بازیهای رایانه‌ای، موسیقی و فیلم استفاده می‌کنند.

 وی افزود: محصولات فرهنگی هر روز مورد استفاده قشرهای مختلف جامعه قرار می گیرد، که اگر بتوانیم شرایطی را فراهم آوریم تا سرمایه گزاران اقثصادی وارد این حوزه شده و ارتباط دوسویه ای را بین بخش صنعت و فرهنگ فراهم نماییم، می توانیم طی 5 سال آینده چشم اندازی روشن را برای این گونه محصولات پیش رو داشته باشیم.

جابری انصاری تصریح کرد :به طور مثال اگر شرکت تولیدی یک کفش بتواند وارد عرصه صنعت فرهنگی، هنری بشود و در این زمینه سرمایه گذاری کند هم می تواند محصول خود را تبلیغ کند و هم اینکه بستری مناسب برای تولید محصولات فرهنگی فراهم کند اگرچه باید این نکته را نیز در نظر داشت که با دیدی تخصصی و در کنار افرادی مجرب که سالها در این عرصه به فعالیت پرداخته اند باید به تبلیغ و سرمایه گذاری بپردازند.

وی در پاسخ به اینکه آیا آثار و تولیدات محصولات فرهنگی می تواند بازار مناسبی برای بخشهای اقتصادی باشد تصریح کرد: بازار، بازار رقابت است و کسی در این راستا موفق است که بتواند تبلیغات بیشتری داشته باشد که تبلیغات ما یا به شکل محیطی است و یا از طریق رسانه های جمعی و دیگری از طریق محصولات فرهنگی هنری صورت می پذیرد. به کرات اتفاق می افتد که تمامی اعضای خانواده در کنار هم به تماشای یک فیلم یا انیمیشن یا انجام بازی رایانه ای می پردازند که این خود یک فرصت مناسب برای تاثیرگذاری بر روی ذهن این مخاطبان جهت تبلیغ کالاها و محصولات صنعتی و تولیدی کشور باشیم و این خود می تواند یک پتانسیل عظیم برای بازاریابی بخش صنعت کشور محسوب گردد.
وی ادامه داد: امروزه محصولات فرهنگی می تواند مهمترین ابزار تبلیغاتی برای کالاهای صنعتی و تولیدی باشد.

جابری انصاری همچنین به اهمیت کیفیت محصولات فرهنگی هنری اشاره کرد و اظهار داشت:
بازی های رایانه ای،موسیقی، نرم افزار، انیمیشن و فیلم با کیفیت عالی امروز در سراسر دنیا  در حال تولید و پخش است که مورد استقبال قشر جوان مادر داخل کشور نیز قرار گرفته است اگر بتوانیم بخشهای اقتصادی را وارد عرصه کرده و سرمایه گذاری فعالان اقتصادی را در این حوزه بیشتر کنیم قطعا ما نیز محصولات با کیفیت تری را به مخاطب ارائه خواهیم کرد و میتوانیم در دنیای رقابت به محصولات با کیفیت تری  خود را نشان دهیم .

وی ادامه داد: باید بامتخصصان این حوزه و همچنین سرمایه گذاران بخشهای مختلف وارد مذاکره شد وزارت ارشاد نیز همچون پلی باشد که میان بخش فرهنگی و صنعت ارتباط برقرار کند.
 در طی 100 روز گذشته از تلاش دولت یازدهم در بخش فرهنگ شاهد اقدامات بسیار مناسبی از سوی مسئولین امر در جهت جذب سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ و هنر بوده ایم.

جابری انصاری تصریح کرد: صنعت تولید بازی های رایانه ای، انیمیشن، موسیقی صنعت روبه رشدی است  که ما باید از ظرفیت بخش خصوصی و دانشگاه و بخش های اقتصادی استفاده کنیم تا بتوانیم طی 5 سال آینده در تولید بازی های داخلی مطابق با استاندارد های بین المللی و شرایط بومی،ملی و دینی مان به یک جایگاه ویژه برسیم.
 
جابری انصاری همچنین  به سخنانی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بارها به تقویت بخش های اقتصادی موسسات فرهنگی و هنری اشاره کرده اند که این گفته ها اهمیت این موضوع را می‌رساند.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار