اعلام ورشکستگي رسمي شرکت‌هاي اسپانيايي تنها بخشي از خسارت‌هاي ناشي از بحران مالي در اين کشور است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از یورونیوز، بنا بر اعلام مؤسسه ملي آمار اسپانيا، تعداد شرکت‌هايي که در اين کشور اعلام ورشکستگي کرده‌اند از هزار و 147 شرکت در سال 2007  به حدود شش هزار و 200 شرکت در سال 2009 رسيد.

شرکت‌هاي معروف اسپانيايي در ماه‌هاي اخير  يکي پس از ديگري به زانو درآمده‌اند. شرکت ساختماني "ريال اوربيس" ماه فوريه با سه ميليارد و 600 هزار ميليون بدهي اعلام ورشکستگي کرد.

در همین راستا، درماه نوامبر نوبت به شرکت "فاگور" رسيد که يکي از بزرگترين شرکت‌هاي سازنده لوازم خانگي از جمله ماشين لباسشويي در اروپا است.

حدود يک سوم ورشکستگي‌هاي اخير، شرکت‌هاي معاملات ملکي را تحت تاثير قرار داده است. بخشي که ورشکستگي آن در سال 2008 زمينه ساز بحران مالي و دو برابر شدن ميزان رکود در اسپانيا و افزايش بيکاري 26 درصدی حال حاضر شد.

با اين همه، اعلام ورشکستگي رسمي شرکت‌هاي اسپانيايي تنها بخشي از خسارت‌هاي ناشي از بحران مالي در اين کشور است.

در پي بروز بحران در سال 2008، بسياري از شرکت‌ها در تلاش براي ادامه فعاليت وام‌هاي بيشتري دريافت کردند که هم اکنون موعد بازپرداخت اين وام‌ها فرارسيده است.

بانک‌هاي اسپانيا  که خودشان نيز سال گذشته مجبور به دريافت 41 ميليارد يورو ( 56 ميليارد دلار ) از صندوق نجات اقتصادي منطقه يورو شدند، کمتر از گذشته به اعطاي وام‌هاي جديد تمايل دارند.

بر اساس پيش بيني "انريکه بوخيدوس"، کارشناس شرکت مشاوره "پرايس واتر هاوس کوپرز"، احتمال مي‌رود سال 2013 سالي باشد که در آن شاهد بيشترين اعلام ورشکستگي شرکت‌ها در طول تاريخ اسپانيا باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار