سخنگوی کمیسیون حقوقی، قضایی مجلس با اشاره به ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی به قوه قضائیه گفت: با توجه به اینکه "سعید مرتضوی" و "بابک زنجانی" سمت خاصی ندارند، همانند سایر متهمان به اتهامات آنها نیز رسیدگی می‌شود.

محمدعلی اسفنانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به قرائت گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در جلسه علنی امروز بهارستان و نحوه رسیدگی به اتهامات افرادی که در این گزارش از آنها نام برده شده است، گفت: موارد مطرح شده در تحقیق و تفحص از این سازمان، دو مورد است؛ یک مورد آن مربوط به تخلفاتی است که در سیستم اداری اتفاق افتاده و در زمره تخلفات اداری باید رسیدگی شود.
 
وی ادامه داد: یک مورد نیز عناوین مجرمانه است که در این گزارش عنوان شده که هر دو مورد در قوه قضائیه به دادگاه مربوطه ارجاع، رسیدگی و طبعاً اتخاذ تصمیم خواهد شد.
 
سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس، درباره اینکه آیا احتمال بازداشت متهمان این گزارش وجود دارد یا خیر، گفت: قاعده یک دادگاه یا دادسرا این است که با فراخواندن مجرمان به پرونده آنها رسیدگی خواهد کرد؛ اگر متهمان آمدند و دفاع کردند که هیچ، اگر نیامدند حالت‌های مختلفی دارد، ممکن است ضرورت بازداشت وجود داشته باشد و حکم جلب صادر شود و یا ممکن است اینگونه نباشد و پس از اینکه متهمان به صورت غیابی محکوم شدند و رای قطعی شد، برای اجرای حکم افراد متخلف بازداشت شوند.
 
اسفنانی در پاسخ به این سوال که آیا متهمان این پرونده از جمله آقایان "بابک زنجانی" و "سعید مرتضوی" در صورت احراز جرم‌ بازداشت خواهند شد یا خیر، گفت: با توجه به اینکه این افراد سمت خاصی ندارند، همانند سایر متهمان به اتهامات آنها نیز رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار