مدیرکل راه آهن شمال گفت: از ابتدای سال 91 تاکنون حدود 170 میلیارد ریال اعتبار صرف ایمن سازی خطوط ریلی را آهن شمال شد.

گران پاشا در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ؛ افزود: این مبلغ به منظور

جلوگیری از برخی حوادث ناگوار و همچنین تردد ایمن عابران پیاده و خودروهای عبوری در گذرگاههای خطوط ریلی هزینه شده است.

وی ادامه داد: برای ایمن سازی عبور و مرور شهروندان و خودروهای عبوری از تقاطع های جاده و راه آهن در دو سال اخیر اقدامات بسیار مطلوبی صورت گرفته است که نقش مهمی در ارتقای ایمنی و سلامت ساکنان مجاور حریم راه آهن داشته است.

گرانپاشا احداث چندین روگذر و زیرگذر باکسی در مناطق مختلف را ازجمله اقدامات صورت گفته در محور راه آهن شمال معرفی کرد.

وی گفت: به علت اینکه بخش اعظمی از خطوط ریلی راه آهن شمال از داخل مناطق مسکونی شهرها و روستاها عبور می کند و همین امر باعث شده با گذرگاه های متعددی که برخی به صورت غیرمجاز از سوی اهالی ایجاد شده مواجه شویم و این مساله ایمنی سیر قطارها و نیز سلامت شهروندان را در معرض خطر قرار می دهد.

مدیرکل راه آهن شمال افزود: در چند سال اخیر با پیگیری های صورت گرفته و تعامل مسوولان ارشد استان و نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی ، ایمنی تردد عابران پیاده و خودروها در خطوط ریلی در دستور کار قرار گرفت.

گرانپاشا تکمیل و تجهیز گذرگاه دریای آرام گلوگاه ، احداث چندین دهانه زیرگذر و روگذر باکسی در منطق مختلف خطوط ریلی ، احداث یکهزار و 400 متر دیوار پیش ساخته حریم در محور ساری - قائمشهر ، تبدیل گذرگاه های مجاز بدون حفاظ به گذرگاه های دارای حفاظ در مناطق مختلف و بازسازی خط آهن گلوگاه - بندرگز به طول 12 کیلومتر را ازجمله اقدامات راه آهن شمال برای ایمن سازی خطوط ریلی در چند سال اخیر عنوان کرد./س
/انتهای پیام
برچسب ها: اعتبار ، خطوط ، ریلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.