استاندار مازندران در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که دراستانداری برگزار شد با اشاره به استفاده از ظرفیت های مازندران برای ایجاد تحول اقتصادی و اجتماعی گفت: دستگاههای اجرایی استان در جذب بودجه بیشتر تلاش کنند و برگشت اعتبار از مازندران نباید صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری

ربیع فلاح با انتقاد از برگشت اعتبارات در سال مالی 91 به خزانه افزود: هم اکنون در حال هماهنگی برای جذب بودجه هستیم و با اختصاص اعتباراتی که هم اکنون داریم مدیران باید طرح های مهم و کلان خود را برای معرفی شناسایی کنند.

وی افزود: برای همه طرح های کشاورزی ،گردشگری و صنعت و معدن که بتوانند اشتغالزایی هزار نفر داشته باشند اعتبار ارزی و ریالی موجود است و از توسعه آن حمایت می کنیم.

استاندار مازندران تصریح کرد: اگر بخش خصوصی 15 درصد اعتبار طرح را به عنوان آورده شخصی داشته باشد اعتبار برای راه اندازی طرح اختصاص می یابد.

فلاح بر اتمام طرح های نیمه تمام و همچنین اجرا و پایان به موقع طرح های تصویبی تاکید کرد.

معاون برنامه ریزی استاندار مازندران هم در این جلسه با بیان اینکه در سال مالی 91،حدود 638 میلیون تومان اعتبار مازندران برگشت داده شد گفت: جذب این هزینه در استان برای پیشبرد طرح های اقتصادی اهمیت دارد

احسانی از برنامه ریزی های انجام شده و انجام توافق برای دریافت اعتبار ،اجرایی کردن طرح زهکشی استان خبر داد و افزود:مدیریت منابع در استفاده درست از بودجه اهمیت دارد.

وی تصریح کرد:امسال بیش از 2 هزار و 200طرح در دست اجرا است که از این میزان 395 طرح به پایان رسید.

به گفته وی طولانی شدن مدت زمان اجرای طرح ها هزینه افزایش طرح را به دنبال دارد و اگر قرار باشد بر اساس روند افزایش قیمت امسال اعتبار مورد نیاز تکمیل طرح ها را در نظر بگیریم به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

احسانی بررسی دقیق مدیریت منابع مالی و تخصیص اعتبارات در معاونت برنامه ریزی را ضروری دانست و افزود: مطالبات 111 طرح نیز پرداخت شد

وی از مدیران دستگاههای اجرای استان خواست در طرح هایی که امکان مشارکت مردم وجود دارد از آنان دعوت کنند./س
/انتها یپیام


 

برچسب ها: اعتبار ، ارزی ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.