معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: معافیت‌های مالیاتی یک مشوق اصلی در بسط و توسعه فعالیت‌های اقتصادی است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، غلامرضا دیزج‌نژاد در جلسه کارگروه تخصصی درآمد و تجهیز منابع استانی که به منظور ارائه گزارش هشت ماه درآمدهای وصول شده دستگاه‌های اجرایی و بررسی روش‌های افزایش وصولی درآمدهای استانی با حضور معاون برنامه‌ریزی استانداری و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، اساتید، صاحب نظران و اعضای این کارگروه برگزار شد، اظهار داشت: معافیت‌های مالیاتی یک مشوق اصلی در بسط و توسعه فعالیت‌های اقتصادی است و مالیات باید به عنوان یک درآمد پاک به شیوه بومی و مناسب رونق یابد.

وی با تاکید بر شناسایی و انسداد راه‌های فرار مالیاتی؛ روند رسیدگی به دفاتر در اداره کل مالیاتی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: رسیدگی دقیق به این دفاتر باید توسعه یابد به طوریکه شفافیت این دفاتر به نظم در چرخه‌های مالیاتی منجر شود.

دیزج‌نژاد به مرزی بودن استان و قاچاق کالا و تاثیر آن در تولید داخلی، اشاره کرد و به تلاش در راستای فرهنگ سازی و سوق مصرف به سمت تولیدات داخلی تاکید کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی آذربایجان غربی نیز از وصول مبلغ 2 هزار و 651 میلیارد و 601 میلیون ریال از محل درآمدهای استانی در هشت ماه سال 92 و رشد 30 درصدی درآمدها نسبت به عملکرد مدت مشابه خبر داد .

حسین دبیری با بیان کسری 17 درصدی منابع مالیاتی و همچنین با توجه به وضعیت کلی تحقق منابع عمومی استانی، اظهار داشت: امید می‌رود با تلاش مضاعف تمام دستگاه‌های اجرائی به ویژه اداره کل امور مالیاتی، رقم درآمدهای پیش‌بینی شده تا پایان سال تحقق یابد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.