فرمانده انتظامی استان از کشف یک فقره پرونده فرار مالیاتی به مبلغ 36 میلیارد و 412 میلیون ریالی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛علی‌اکبر جاویدان صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان اظهار کرد: برابر اخبار واصله از نشانگاه‌های اقتصادی و ارائه شکایت توسط مدیرعامل یک شرکت از استان قم در پلیس آگاهی استان، در خصوص یک فقره فرار مالیاتی و جعل اسناد یک بنگاه اقتصادی، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد یکی از بنگاه‌های اقتصادی استان با جعل اسناد و فاکتورهای یک شرکت خصوصی در استان قم، اقدام به سوءاستفاده از نام شرکت و فرار مالیاتی کرده است.

فرمانده انتظامی گلستان بیان کرد: با هماهنگی مرجع قضایی متهم مورد نظر شناسایی و برای ارائه توضیحات به پلیس آگاهی فرا خوانده شد.

جاویدان گفت: در تحقیقات پلیسی مشخص شد متهم با ارائه 59 فاکتور جعلی و سوءاستفاده از نام شرکت خصوصی در استان قم اقدام به فرار مالیاتی به مبلغ 36 میلیارد و 412 میلیون ریال کرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اسناد جمع‌آوری شده توسط پلیس آگاهی و اخذ استعلام از اداره مالیاتی استان، متهم به بزه انتسابی اعتراف کرد. متهم به همراه مستندات و پرونده تکمیلی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره فعالیت‌‌های پلیس استان در برخورد با جرائم اقتصادی بیان کرد: پلیس آگاهی استان به صورت تخصصی در این حوزه اقدامات موثری را اجرایی می‌کند که کشف این مرونده نیز با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان بوده است.

جاویدان تاکید کرد: با توجه به شعار سال و اهمیت توجه به اقتصاد مقاومتی، نقش پلیس در برخورد با مجرمان اقتصادی نقش تعیین کننده‌ای است که پلیس گلستان با تمام توان و امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در این راستا گام بر می‌دارد.

وی در پایان ابراز کرد: نقش اخبار مردمی و همراهی مردم با پلیس بسیار مهم است که شهروندان می‌توانند از طریق تلفن 110 با پلیس در ارتباط باشند.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.