متفکر بزرگ مصری در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران در توافق اخیر خود با غرب به خواسته‌های به حق خویش رسیده و قدرت‌های بزرگ نیز حق غنی‌سازی ایران را به رسمیت شناخته‌اند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، سفیر جمهوری اسلامی ایران به بیان مطالبی درخصوص اقدام تروریستی اخیر درمقابل سفارت ایران پرداخت.
 
طرفین در این دیدار درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی در پر تو امضای توافق اخیر جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو مجموعه 1+5 (توافق هسته‌ای ژنو) و تاثیرات مثبت آن بر سایر تحولات بحث و تبادل نظر کردند.
 
حسنین هیکل ضمن محکوم نمودن اقدام تروریستی مقابل سفارت ایران، شهادت ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی کشورمان و سایر شهدا را تسلیت گفت.
 
وی در این دیدار با اشاره به ملاقات خود با حضرت امام خمینی(ره )در پاریس و بعد از انقلاب اسلامی در تهران، این موضوع را از جمله افتخارات خود دانست و اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در توافق اخیر خود با غرب به خواسته‌های به حق خویش رسیده و قدرت‌های بزرگ نیز حق غنی‌سازی ایران را به رسمیت شناخته‌اند.
 
حسنین هیکل افزود: توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 درشرایطی انجام گرفت که ایران خود اقدام به غنی‌سازی کرده بود.
 
وی ادامه داد: دستیابی ایران به دانش علمی بالا در علوم هسته‌ای توازن قوا را در منطقه به نفع ایران تغییر داده است، رژیم صهیونیستی و دشمنان شما نمی‌خواهند شما از نظر علمی رشد کنید.

حسنین هیکل اظهار داشت: معلمان مدارس ابتدایی در اسرائیل اولین مطلبی که به فرزندانشان در مدارس ابتدایی می‌آموزند واژه "قتل" است؛ من با نظر رهبر معظم انقلاب موافقم که خاطرنشان کرده‌اند رژیم صهیونیستی جایگاهی در منطقه ندارد، درست است که اسرائیل یک قدرت موجود در منطقه است اما با قدرت‌های بزرگی همچون ایران درمنطقه مواجه شده که مانع بلندپروازی‌های این رژیم شده است؛ درمصر نیز علی‌رغم وجود برخی اختلافات مردم و تمام جریان‌های مصر بر سر موضوع مخالفت با اسرائیل وحدت نظر دارند.
 
لازم به ذکر است؛ در این دیدار نسخه‌ای از کتاب "الاسلام و النظام السیاسی فی الجمهوریه الاسلامیه الایرانیه" تالیف غضنفر رکن آبادی تقدیم حسنین هیکل شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سفیر ، ایران ، لبنان ، حسنین ، هیکل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار