سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پایبندی دولت به قانون در ارائه به موقع لایجه بودجه 93 گفت: این امر علاوه بر تقید دولت به قانونمداری، موجب تسریع در روند اجرایی امور در کشور می شود.

 
به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ، ارائه به موقع لایحه بودجه تاثیرات فراوانی در امور اقتصادی و اجتماعی دارد و تاثیر آن در امور اجرایی کشور بسیار مثبت است.
 سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب گفت: این اقدام دولت به اندازه ای مهم است که مجلس شورای اسلامی تعطیلی خود را برای ارائه این لایحه حذف کرد. وی با بیان اینکه بررسی و تصویب به موقع قانون بودجه در مجلس شورای اسلامی و مشخص شدن تکلیف و اعتبارات سال آینده دستگاههای اجرایی قبل از پایان سال اول تاثیر این امر است گفت: این امر جلوی بی انضباطی پولی و مالی در کشور را می گیرد.
 کاتب شفاف سازی امور و بهبود روند امور را از دیگر نتایج ارائه به موقع لایحه بودجه به مجلس بیان کرد و گفت: نیمه اول سال بهترین فرصت برای اجرای فعالیت های عمرانی است و تصویب و ابلاغ بودجه قبل از آغاز سال جدید موجب می شود پروژه ها در بهترین زمان سال اجرا شود. وی گفت: بررسی بودجه در نیمه اول سال و تاخیر در ابلاغ آن اجرای پروژه ها را به نیمه دوم سال و ایام سرد سال موکول می کرد که این امر هزینه اجرای پروژه ها را نیز افزایش می داد که اقدام دولت جلوی این مشکل را نیز می گیرد.
 کاتب ارائه گزارش اجرای برنامه پنج ساله توسعه را از دیگر اقدامات دولت دانست که همزمان با ارائه لایحه بودجه طبق قانون باید توسط رییس جمهوری به مجلس ارائه شود. وی گفت: گزارش های رسیده حکایت دارد که این گزارش نیز همزمان در نشست روز یکشنبه ارائه می شود. کاتب مدت زمان بررسی و تصویب لایحه بودجه در مجلس را بین 50 تا 60 روز دانست و گفت: اواسط بهمن ماه قانون بودجه سال 93 کشور به احتمال زیاد تصویب و ارائه می شود.
 نماینده مردم شهرستانهای گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش حقوق کارکنان دولت در سال 93 نیز گفت: دولت بر اساس قانون خدمات کشوری مکلف به اعمال افزایش است اما اطلاعی از میزان آن در بودجه سال آینده در دست نیست. رییس جمهوری طبق اعلام قبلی روز یکشنبه لایحه بودجه سال 93 را به مجلس شورای اسلامی ارائه می کند. طبق قانون دولت مکلف است حداکثر تا پانزدهم آذر لایحه بودجه را به مجلس ارائه کند که در سالهای گذشته این امر همواره به روزهای پایانی سال موکول می شد /س
برچسب ها: لایحه بودجه ، دولت ، مجلس ، کاتب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.