در صورت تصويب مجلس شوراي اسلامي، بودجه آموزش و پرورش در سال 93 با هدف كيفيت بخشي به فعاليت هاي آموزش و پرورشي افزايش مي يابد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حجت الاسلام و المسلمين ناصري زنجاني با بيان اين مطلب گفت: نشست هاي متعدد كميسيون آموزش و تحقيقات و ملاقات هاي خصوصي كه با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي داشتيم ، نشان از اين دارد كه خوشبختانه فضاي حاكم در مجلس، موافق با آموزش و پرورش است و اكثر نمايندگان بويژه در كميسيون آموزش و تحقيقات با افزايش بودجه آموزش و پرورش به شرط آن كه هزينه كردآن به طور شفاف مشخص و در جهت اجراي برنامه كيفيت بخشي اين وزارتخانه باشد موافق هستند.
 
معاون حقوقي و امور مجلس در بيان جزئيات نشست وزير آموزش و پرورش با نمايندگان كميسيون آموزش و تحقيقات گفت: در اين نشست صميمانه و تعاملي، وزير آموزش و پرورش به طور مشروح به سئوالات و ابهامات برخي از نمايندگان در خصوص نحوه توزيع بودجه و رعايت عدالت در آن و همچنين محورهاي بودجه آموزش و پرورش پاسخ داد .
 
ناصري تاكيد كردكه در نهايت مقرر شده تا اعضاي كميته آموزش و پرورش مجلس هم نشستي در خصوص محورهاي بودجه آموزش و پرورش در سال 93 با حوزه هاي منابع مالي  و انساني اين وزارتخانه داشته باشند .
 
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا در بودجه سال 93 رديف جداگانه اي براي رفع مشكلات مدارس قلع و قمعي و استيجاري ديده شده يا خير گفت : پيشنهاد شده كه در بودجه سال 93 به وزارت آموزش و پرورش  اجازه داده شود تا اراضي و املاك مازاد بر نياز خود را وفق قوانين و مقررات  مربوط  به فروش رسانده و وجوه حاصله را صرف خريد يا تملك فضاها آموزشي و پرورشي در اختيار خود كه مستحق الغير در آمده نمايد و يا اينك اراضي و املاك مازاد  بر نياز خود را پس از گرفتن نظر كارشناسي به عنوان معوض فضاهاي آموزشي و پرورشي مستحق الغير از طريق توافق با مالكين اين نوع فضاها تهاتر نمايد.  
 
همچنين پيشنهاد ما اين بود كه تخليه فضاهاي آموزشي و پرورشي در اختيار آموزش وپرورش كه متعلق به نهادها و موسسات غير دولتي است تا زمان نياز آموزش وپرورش  متوقف گردد. كه ان شاء الله اگر اين ماده تصويب شود حجم زيادي از مشكلات در اين خصوص برطرف خواهد شد.  
 
گفتني است بودجه آموزش و پرورش در سال گذشته 17 هزار و 500 ميليارد بوده است و پيش بيني مي شود در صورت تصويب مجلس شوراي اسلامي به  20 هزار ميليارد تومان در سال 93  افزايش يابد . 
انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، افزایش ، بودجه ، کیفیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۰۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۲
آموزش و پرورش یکی از ارگانهایی است که متاسفانه همیشه در مضیقه است.
آخرین اخبار