بر طبق گزارش‌های جهانی؛مرگ‌های شغلی که از کشورهای در حال توسعه و صنعتی شدن گزارش می‌شود، حدود 3 تا 5 برابر کشورهای صنعتی و توسعه یافته است.

مجتبی عبدالله نژاد کارشناس ارشد بهداشت حرفه‌ای در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بسیاری از کارگران و کارمندان در محل کار خود، با خطراتی نظیر مواد شیمیایی مضر، عوامل زیستی، شرایط نامطلوب ارگونومیک، آلوژن‌ها و مواد حساسیت‌زا، خطرات ایمنی، عوامل و مشکلات روانی و اجتماعی و برخی دیگر از مخاطرات مواجه هستند.

وی با بیان اینکه مواجهه با هر کدام از خطرات شغلی پیامدهای سلامتی و عوارض مختلفی به همراه دارد، تأکید کرد: بروز بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها، بیماری‌های عصبی و روانی، کاهش شنوایی و بینایی، بیمار‌ی‌ها تنفسی، اسکلتی و عضلانی، اختلالات و مشکلات پوستی و نارسایی‌های تولید مثل از جمله مهمترین عوارض سلامتی ناشی از خطرات شغلی است.

عبدالله نژاد گفت: مجموع عوارض و مشکلات فوق، در کشورهای فقیر و بسیاری از کشورهای در حال توسعه بیشتر از کشورهای پیشرفته است.

وی تصریح کرد: بر طبق گزارش‌های جهانی، مرگ‌های شغلی که از کشورهای در حال توسعه و صنعتی شدن گزارش می‌شود، حدود 3 تا 5 برابر کشورهای صنعتی و توسعه یافته است.

عبدالله نژاد خاطرنشان کرد: کارگران صنعتی و کشاورزی در معرض بیشترین مخاطرات شغلی قرار دارند و حتی کارمندان نیز در معرض خطرات شغلی زیادی قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار